Annons:
Etikettccd-snack-övrigt
Läst 488 ggr
[Nude]
4/22/14, 1:52 PM

Linnen eller solcreme?

Den sista vinterjackan åkte idag upp på vinden. Med ett stort leende hängde jag in den i malpåsen. Skööönt!

Den känslan vill jag också ge min nakna hund. Hur mycket han än behöver det är han inte speciellt förtjust i att bära kläder. Han är inte ens förtjust i tunna sommarlinnen. Det märker jag nu. Han liksom drar sig undan när jag tar fram nåt.

I år tänker jag skippa linnet och låta honom gå ut, lika naken som han var när han föddes. Han ska få njuta fullt ut av sol och vind. Tids nog kommer det en ny vinter…

Ett bra solskyddsmedel, miljövänligt, allergitestat och utan parfym och parabener är vad jag ska smörja in honom med.

Hur tänker ni göra med Era nakenfisar? Blir det sollinne eller solcreme?

Annons:
Intehärutandär
4/22/14, 1:58 PM
#1

Jag kör med båda. Trädgården är stekande het, utan skugga. Ska kika på någon koja till honom i år att svalka sig i.

[Wildfires]
4/22/14, 2:08 PM
#2

Båda! Chanel hatar att gå utan kläder, även om det är 20+ grader ute så fryser hon.. :/

Chinesecrestedlover
4/22/14, 2:11 PM
#3

Båda, beroende på hur länge vi ska vara ute, hur stark sol, om det blåser e.t.c. Fryslortar och ena med ljus hy 😉

[Nude]
4/22/14, 5:21 PM
#4

Vilka härliga svar!

Visst sätter jag på en tröja om det blåser hårda vindar och det kan det verkligen göra här på västkusten. När solen gassar och graderna bara stiger, så blir det jättenaket här.

Vi har precis gått eftermiddagens långrunda på ca en timme. Termometern visade 21°C. Ingen gassande sol och ingen hård vind, så han gick ut iklädd halsband med vidhängande koppel och stolt matte. 😎

Upp till toppen
Annons: