Annons:
Etikettaktivering-och-träning
Läst 1365 ggr
Fridaaaa
4/21/14, 3:59 PM

Galler till cykelkorg

Vill kunna cykla till bland annat sjön till sommaren, och ha Roxy med mig. Eftersom hon inte hinner fylla 1 år i sommar så får hon åka cykelkorg men jag hittar inte enbart gallret till korg, googlat men finner inget. Och jag har fast cykelkorg på min cykel 😕 Så vet inte alls hur pass "lätt/svår" den är att montera bort.

Någon som vet om kan kan köpa enbart galler?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Intehärutandär
4/21/14, 4:17 PM
#1

Jag har köpt en till cykelkorg och vänt upp o ner på bara. Ett par spännband också.

Fridaaaa
4/21/14, 4:18 PM
#2

#1 Känner att det blir för instängt tyvärr 😕 Och vet inte, känns inte som att det blir lika säkert heller om man trillar? Tänker, de som finns för cykelkorg är konstruerade lite på annat vis eller så?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Nude]
4/21/14, 4:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Man kan väl tycka att det borde gå att köpa enbart galler. Du kan väl fråga i en cykelaffär eller maila en webbshop.

Jag köpte en färdig cykelkorg med galler (se bild) och tog med till cykelaffär för att montera. De vägrade sätta på den eftersom de dömde ut den som trafikfarlig. De hållare som du ser på bilden var inte att lita på i en olycka, sa de. Jag stack hem och returnerade korgen.

Med den här kommentaren vill jag varna för dessa hundcykelkorgar. Din ide om ett galler över den vanliga cykelkorgen tror jag är en riktigt bra idé.

Intehärutandär
4/21/14, 6:19 PM
#4

#2 Nej, då det blir precis som den korg #3 visar i bild. Bara att fälla upp och igen. Han sitter perfekt i den, men vi cyklar ju inte i trafik heller. Har många cykel- & gångvägar här som går överallt.

Fridaaaa
4/21/14, 6:24 PM
#5

#4 Vi måste cykla delvis på en 80 väg där folk inte kör så lugnt direkt, för att komma in på vettiga vägar 😕

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Rebornlady
4/23/14, 1:04 PM
#6

Jag använder inte galler utan ett kort koppel som sitter fast i botten.

Annons:
Fridaaaa
4/23/14, 1:07 PM
#7

#6 Inte särskilt säkert, jo hunden kan inte hoppa ut, men om  (kanske så stor risk men om), du trillar, så är det inte bra att hunden sitter fast. Då är det bättre med den lös, om man kollar ur säkerhetssynpunkt.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Rebornlady
4/23/14, 2:42 PM
#8

Barnen sitter ju fast, visserligen med hjälm…. Har sett att dom har cykelhjälm till Skrållandockor, kanske vore något? (skämt)

Fridaaaa
4/23/14, 2:44 PM
#9

#8 Fast det är ju inte samma sak som om man sätter fast i koppel 😛

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
5/3/14, 3:53 PM
#10

Putt, söker än.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: