Annons:
Etikettccd-snack-övrigt
Läst 987 ggr
[elmaek]
2014-04-20 07:06

Morgon 20/4

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag måste bara berätta om gårdagen! 😮

Jag och min familj bestämde oss för att ta en runda på 5 km, den rundan är bland skog och åkrar och stranden och mer skog. Helt perfekt och speciellt i det fina vädret vi hade igår.
När vi kommer till stranden så är det minst 20 jordgetingar som troligen byggde bon då dom var så koncentrerande på jorden/marken! Vi hade redan ''invaderat'' dom (upptäckte alla getingar för sent) så att vända tillbaka vore lika jobbigt som att springa igenom dom. Så jag och Molly sprang så fort vi kunde igenom dom… vi hade enorm tur som inte vart stuckna!! Antar dom var för upptagna med att bygga bon i jorden 😮 Det var riktigt läskigt och jag undviker det stället hädanefter.

Idag däremot ska vi ta det lugnt till eftermiddagen, på två dagar har Molly gått 1 mil och varit riktigt aktiv.. det var länge sedan och så som hon sprungit och lekt så var hon slutkörd igår. Men blir ändå en runda i en annan skog mycket närmare oss där det är lite lugnare med getingar 😛 Måste passa på när det är ledigt OCH fint väder!

Slänger in en mysig bild igår när vi tränade lite Dogparkour innan promenaden 🙂

Hoppas Ni alla får en bra dag!❤️

Annons:
[Nude]
2014-04-20 08:25
#1

Mmm, vilken fin bild på fina Molly och så duktig med båda tassarna på däcken.

Det ska bli 20°C idag, så det blir till att klä av matte också. Visserligen inte till full nakenhet. Ett par tunna brallor och en liten topp lär passa för dagen. För att få med boll och godis och "kaninlina" m.m. är det också läge att plocka fram magväskan. Sommarkläder har väldigt få fickor.

I eftermiddag blir det aktivitetspromenad. I nuläget är 5 hundar anmälda. Det kommer bli mycket kul för Sylvester idag.

Jag önskar alla och envar en god fortsättning på påsken! 😃

FjantYoda
2014-04-20 13:14
#2

Här skiner solen och jag svär lite över att vi inte har egen tomt eller iallafall en egen uteplats så man kan sitta i solen och njuta! Är dock "bara" 10+ men Yoda har gått naken hela påskhelgen, bara torsdagkväll som han tyckte var för kall men då kom det lite regn, och om man blir stillastående såklart! 

Hittade en bild från 19 april 2012 där marken var TÄCKT av snö här, lite skillnad! 

Igår så klippte jag klorna själv på Yoda för första gången på flera månader! Vi kom ihop oss om det så jag valde att låta en hundtrimmare göra det och de har gått bättre och bättre för varje gång och igår kunde jag som sagt göra det helt själv! Känns som en stor vinst!

https://www.instagram.com/aros_yoda/

[Nude]
2014-04-20 13:29
#3

#2 Fantastiskt, FantYoda.

Det behövs en stor tillit för att hunden ska låta oss pilla med tassarna. Tillit får man inte, det förtjänar man, så får vi klippa klorna, så har vi också förtjänat den tilliten.

Har vi den inte, kan vi bit för bit se till att vi får den.

Ända sen Sylvester kom till mig så har jag suttit smekt och känt på och rört vid hans tassar när vi har hängt i soffan. Han drog undan tassen och jag tog den sakta och försiktigt igen. Så där höll vi på.

Idag får jag klippa klor och smeka tassar hur mycket som helst. Okej, han är inte helt avslappnad vid kloklippning, men efter en liten stund börjar han blinka sakta och då vet jag att han iaf inte är rädd, trots att jag har klippt i pulpan en gång i början och DET gör ont på en hund.

Upp till toppen
Annons: