Annons:
Etikettpowder-puff
Läst 1116 ggr
Sabinaelisdahl
4/11/14, 10:23 AM

Utställning, vad krävs?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har nyligen skaffat en valp puffhane på fem månader, han är registrerad i SKK och jag är sugen på att ställa ut honom så småning om, men vad krävs av mig & honom om jag skulle ställa ut honom? Vad ska dom kunna?

hobbyfotograf

Annons:
Bjallstal
4/11/14, 11:24 AM
#1

Åk på en utställning och bara titta först. Eller om du har möjlighet åk med din uppfödare om hon/han ställer mycket. Sedan, börja med en inofficiell där domaren hjälper dig, och resultatet inte räknas/sparas som träning. :) Jag var på sofiero förra året och hängde vid kines ringen bland min uppfödares kompisar, som berättade och pratade om allt som sades och gjordes. Men min hund tycker inte att det är något kul så jag ställer inte ut honom. :)

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Sabinaelisdahl
4/12/14, 10:16 AM
#2

Har ingen kontakt med uppfödaren, eftersom jag köpte honom av en tjej som hade problem med allergin mot honom. Men tack för svar, har en kompis som är mycket på hundutställning som säkerligen kan följa med mig så jag kollar på en utställning först :) Är väldigt intresserad av att ställa ut min sötnos :)

hobbyfotograf

Cahira
4/12/14, 10:56 PM
#3

Om du har stamtavlan så kan du kontakta och säga "Hej jag har precis köpt X's XX XX och är intresserad av utställning. Har du några tips till en nybörjare som mig?" 

Tror uppfödaren skulle uppskatta det. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: