Annons:
Etikettpowder-puff
Läst 4429 ggr
Bjallstal
2014-04-05 18:54

Nerklippta puffar?

Tänkte bara se hur många här inne med puff som klipper ner dem. Klippte ner min för två veckor sedan och blev så nöjd! (Bild kommer snart) Nanoq sprallade loss som bara den på skogsrundan efter så han var nog också nöjd ;) Pälsen på kroppen klippte jag ner till ca 1,5-2 cm, ansiktet ca 2 mm och lät öron, lugg, ben och svans vara långa :) han ser ut som ett litet vitt lejon :)

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Annons:
pkml
2014-04-05 20:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag klipper båda mina puffar, anlednigen till de är för att de är så fruktansvärt håröma, så de inte går att kamma dom.
mindre päls att borsta när de är ner klippna men bara denna päls tar ca 40 min att borsta då man måste vara jääääääätte försiktig ! :D

Bjallstal
2014-04-05 20:58
#2

Ruuuuskigt söt hund! Min är också håröm, speciellt nu när han är i tovåldern. :)

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Cahira
2014-04-06 00:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Min puffvalp har massa problem med mjäll så jag rakar ned honom emellanåt för att kunna smörja bättre.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Intehärutandär
2014-04-06 08:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Ett Lejon. :) Spike och syster bakom. Detta var för ett år sedan ungefär, de var 7-8 mån. Därav är hans päls gyllene-orangegul. Jag är partisk emot Spikes bror, men jag tycker dem ovan med spetsiga öron är hemsk söta.

Sabinaelisdahl
2014-04-12 10:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Klippte ner min ena puff här om dagen, bara för att jag har sånt problem med tovot på honom, den andra puffen är dock långhårig :)

hobbyfotograf

Visper
2014-04-12 22:50
#6

#5 Söt!!

Jag har båda lite lagom långa/korta i pälsen men funderar starkt på att göra som du med den som tovar värst.

Annons:
Cahira
2014-04-16 00:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Nuuu har jag före och efter bilder! :) 

Före:

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2014-04-16 00:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Efter!

Sötaste ansiktet nånsin. 😍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: