Annons:
Etikettccd-snack-övrigt
Läst 970 ggr
[Mikaelann]
2014-04-03 09:07

Naken hund fästing?

Hur har ni det med fästingar, ni med nakenhundar? det borde ju vara betydligt lättare att märka dem iallafall?

Annons:
[elmaek]
2014-04-03 11:34
#1

Jag plockade en igår 😐 Väldigt liten så den hade nyss satt sig på Molly.. men ja, man ser dom väldigt enkelt (om man har en ljus hund i alla fall).

[Nude]
2014-04-03 12:29
#2

Jag håller med elmaek i #1 och så mycket mer behöver kanske inte sägas. Fästingarna syns, men det kan finnas gömslen på en naken hund också även om de är få… mycket få!

En sommar fick Sylvester en fästing precis under underkäken och den såg jag inte förrän den var ganska stor. Sylvester höll sig undan, låg mest på fleecefilten på sängen och jag trodde att han började känna sig trygg (omplacering) och därför ville vara mer för sig själv. Annars brukade han ligga i soffan bredvid mig med hakan på mitt lår eller på kudden. När jag hittade fästingen och tog bort den, blev han som vanligt igen. Det måste ha känts obehagligt att vila hakan med den där äckelgrejen precis under. Det är enda gången jag missat en fästing.

[elmaek]
2014-04-03 14:15
#3

Precis i armhålan kan dom också sätta sig, där hade Molly en förra sommaren! Såg den tack vare att hon sträckte på sig, annars var den gömd.
Brukar kollar Molly i trapphuset nu för tiden, lyfta på ben och känna efter.

FjantYoda
2014-04-04 01:39
#4

Här är det väldigt få fästingar så vi har klarat oss (peppar peppar) enda minne jag har av fästingar på djur var mammas ena katt då vi var små! 

Ni som bor mer fästingtätt, vad använder ni för att undvika fästingar? Finns ju hur mycket olika medel och grejer på marknaden så man blir ju helt yr!

https://www.instagram.com/aros_yoda/

Cahira
2014-04-04 04:48
#5

Kom ihåg att kolla mellan tårna!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[elmaek]
2014-04-04 07:05
#6

#4 Jag använder inte fästingsmedel. Förra sommaren fick Molly en fästing och i år en, alltså 2 stycken på 2 år. Vill inte bomba henne med medel direkt 😐

Annons:
Upp till toppen
Annons: