Annons:
Etikettccd-snack-övrigt
Läst 993 ggr
[elmaek]
2014-04-02 07:18

God morgon 2/4

Molly brukar få 30 minuters morgonpromenad minst där hon får nosa upp en del av sin frukost i skogen samt springa av sig i rastgården lite. Det brukar bli väldigt bra sen när vi kommer hem och hon däckar.
Men idag orkade jag inte.. hon fick 15 minuters promenad där hon fick nosa upp en del av sin frukost (då är hon mer eller mindre lös och får samtidigt springa av sig lite mellan varven) och jag såg till att båda kiss och bajs vart av så jag slipper oroa mig för det.

Hoppas hon är lugn tills jag kommer hem. Det blir nog en kort dag i dag, max 5 timmar men eftersom vi är två nu i början så går det fortare. Och det klarar hon sig på, det vet jag… men bara jag som får lite skuldkänslor när jag inte går all in för att aktivera henne. Prestationsångest har jag mer eller mindre.

Nå väl.. hon blir ändå lite låg när jag inte är i närheten så det ska gå bra.
Efter jobbet ska jag invänta mamma innan jag åker och lämnar tillbaka min brors bil jag fick låna igår 🙂 Var hos han och handlade lite och städade då han är sjukling, tar en timme att gå till han och klockan var 20.30 när vi skulle hem så fick låna bilen!

Nu vart det långt 😃Ha en toppen dag! ❤️

Annons:
[Nude]
2014-04-02 08:26
#1

Lätt att säga, men svårt att göra det när gäller våra allra käraste små hjärtan; men släpp taget och slappna av; Molly har det jättebra! ❤️

Det nya fodret Four Friends Dermacoat är fenomenalt. Jag är jätteglad. Magen sköter sig som en klocka och istället för minst 2 och gärna 3 ggr på Eukanuba, så blir det 1 och emellanåt 2 ggr på Four Friends.

Vi tar vår 25 min promenad på morgonen. Det blir i stort sett samma runda varje dag. Varierar och aktiverar oss gör vi på den stora lunchturen.

Idag ska jag beställa linoljesåpa. Jag vill ha en tvål som inte torkar ut huden. Hoppas jag prickar rätt den här gången. Sommar och sol och torr hud är ingen bra grej för någon, så jag vill hitta det ultimata för just min hund. Recension kommer att komma. Funkar det inte på honom, så lär det iaf funka på mina stackars torra vinterhänder. 🤓

FjantYoda
2014-04-02 14:23
#2

Jag får oxå dåligt samvete då man jobbar och är trött, nu har jag dessutom ont i kroppen vilket jag iofs har mer eller mindre varje dag men nu är det mer, fick ta värktabletter inatt bara för att överhuvudtaget kunna somna, då är det bra att ha cykeln eftersom jag har lättare att cykla än gå då och Yoda börjar bli riktigt duktig att cykla med!

Däremot så har jag för det mesta Yoda hos pappa när jag jobbar, han bor passande 5 minuters promenad från jobbet så går ju fort att hämta och lämna och dessutom trivs han toppenbra där!

https://www.instagram.com/aros_yoda/

[elmaek]
2014-04-02 15:04
#3

#1 Molly klarade sig fint, kom hem efter ca 3 timmar sedan kom mamma hem och höll henne sällskap medan jag gick till jobbet igen! 🙂

Skönt att fodret fungerar bra, toppen bra!

#2 Skönt att du har familjemedlem som kan hjälpa till! 🙂
Jag brukar aktivera Molly på morgonen innan arbete, för då kan jag slöa med gott samvete när jag kommer hem.. men insåg idag att jag inte alltid har energin att hoppa och studsa i skogen varje morgon 😕

Intehärutandär
2014-04-02 15:06
#4

Spike blir nere då jag går med. Börjar redan då jag går in på toa för att sminka mig. Då sitter han på toalocket och tittar med puppyeyes, ibland sträcker han sig emot mig med för att bli upplyft. Men då vi ska gå, så sätter han sig snällt i trappan och väntar. Och där sitter han då vi kommer hem med. Olycklig är han, men tyst så då är jag lugn. Nu är jag borta max 3.5 h och är 5 m bort iofs, men jag tänker på honom ständigt och undrar om han ser andra hundar genom fönstret osv. Han är ju min bäbis. :) Tänker på sonen med, fast han klarar sig ju bra vet jag.

[Nude]
2014-04-02 16:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Man filmade ett stort antal hundar som lämnats hemma och det visade sig att 95 % av alla hundar sover när de är ensamma. Resterande 5 % sover inte och det är dem det är synd om. Det är de hundar vi ibland ser på bild med en sundertuggad soffa eller något annat kaotiskt runt omkring sig. Bilder vi ska skratta åt, men som jag bara blir ledsen när jag ser eftersom det handlar om totalstressade hundar som mår skit. Det gör inte våra små.

Bara det faktum att vi är aktiva här på sajten och hela tiden söker det bästa för dem är ett tecken på att de har det bra! Glöm inte det och var inte för kritiska mot Er själva… (Jag är likadan, men jobbar aktivt på att släppa taget om all ogrundad oro.) Börjar våra hundar må fruktansvärt dåligt kommer de garanterat visa det på ett eller annat sätt.

Summa summarum.. Går du hemifrån och hunden är lugn, så kommer h*n sova när du är borta och vakna lite innan du sätter nyckeln i låset. 🙂

[Nude]
2014-04-02 16:56
#6

P.S. Hundar mår inte dåligt av att inte aktiveras med något varje dag! Det är vi som mår dåligt om vi inte uppfyller de krav vi ställer på oss själva. Passivitet och vila är också ett slags träning!

Som tidigare sagts, så är jag likadan även i detta… och även här tränar jag mig själv på att låta vissa dagar bara vara… 🎧

Annons:
[elmaek]
2014-04-02 19:36
#7

#4 Våra hundar klarar sig nog bättre än vi tror 🙂 Molly börjar bli lite sådär på sin vakt när hon ser mig gå runt med ytterskor i hemmet och hon förstår att hon inte får följa med denna gång… gör lite ont som sagt men tror hon njuter av lite lugn och ro, kan tänka mig det är lite bra med ensam passivitet för våra vänner 🙂

#5 Du är så hjälpsam med dina stöttande ord ❤️
Som jag skrev så tror jag Molly njuter av lugn och ro, hon som alltid är med ÖVERALLT och ska se vad man gör mår nog bra av att vara ensam och varva ned alldeles själv 🙂 Bara vi människor som har en liite mer komplicerad hjärna som tänker på allt och inget.

Upp till toppen
Annons: