Annons:
Etiketttillbehör-koppel-selar-bäddar-osv
Läst 1719 ggr
Lillabambina
2014-04-01 13:22

Skär och klippmaskin?

Jag undrar vad ni använder för storlek på skär när ni rakar er nakenfis?
Blir det slätt och fint med Oster skär no50 0,2mm ?

Mina köpetankar går till Oster A6 Comfort
http://www.parma.se/klippmaskiner_hundar/oster/oster_a6_slim_utan_skar_1017/

Med skär no50
http://vetzoo.se/oster-skar-50

Beställer antagligen maskinen och skäret från olika sidor pga pris på maskinen skiljer med ca 160kr + att på parma.se finns ej skär no50.

ÄR DESSA VAL BRA?

Jag är inte intresserad (i den här frågeställningen) om rakhyvlar och ifall ni rakar på det viset utan enbart maskin och skär nu tack.

Annons:
[Nude]
2014-04-02 08:36
#1

Tyvärr kan jag inte svara på din fråga eftersom jag inte känner till de maskiner du nämner. Jag förstår inte riktigt de fakta du presenterar heller.

För mig är det viktigaste att få ett smalt skär till ansiktet. Där använder jag Babyliss's men. Den är bara 3 cm bred i skäret och ligger på 1-2 mm.

Till kroppen använder jag sonens avlagda hårtrimmer som fortfarande är lika bra. Det är en Philips med vridbart huvud. Den ställbara kåpan tar jag bort.

Billigt och bra. Min hund har behåringsgrad 3, så dessa trimmers funkar precis så som jag önskar för just min hund.

Kanske du ska kontakta någon som håller på med trimning!

[Tiara05]
2014-04-02 23:21
#2

Tror de flesta med chinese crested använder en enklare och billigare modell eftersom deras päls inte kräver en så pass kraftfull klippmaskin som tex pudlar som har tjock päls. Vet heller inte hur stor klippmaskinen är som du vill beställa, själv har jag en oster A5 till storpudeln och den tycker jag skulle vara för stor och klumpig för att användas i ansiktet på en chinese crested. Rakar mina kineser endast med rakhyvel nu förtiden, men har en liten batterie driven rakapparat med 0,2 mm skär som jag provade på den ena i ansiktet som är av hårighetsgrad 5 och det blev slätt och fint. Angående funktionen och kvaliteten på klippmaskinen du funderar på så tror jag den är väldigt bra bara den inte är för stor :)

[Forest]
2014-04-03 00:24
#3

Har oster A5 och jag klipper mina små pudlar i ansiktet med den samt har jag 2 puffblaningar som kommer för lite trim. Jag kommer åt bra på nosen/halsen osv :) 

Jag är själv ute efter en lättare maskin och mitt tips till dig TS är att prova dig fram åk till butiker som säljer olika klippmaskiner känn på dom och be dom även koppla in den så du kan höra hur den låter, där kan det vara stoooor skillnad på ljud med. Jag vet inte hur denna maskin är som du funderar på men den såg verkligen läker ut och Oster är ett mycket bra märke 😃

[Tiara05]
2014-04-03 00:41
#4

Ja som sagt vet att det finns många som klipper sina små 5 veckors valpar med oster A5 men jag tycker den är för tung på nåt sätt och tycker det känns rätt onödigt att köpa en sån stor och kraftfull maskin till en liten kines :) Men men en bra klippmaskin är det ju iallafall.

[Forest]
2014-04-03 00:47
#5

4 mm klippte Enja redan vid 12 v med den o den funka fint fint då med 😉

Upp till toppen
Annons: