Annons:
Etikettkläder-tips-frågor
Läst 1693 ggr
Hildgrim
3/29/14, 12:20 PM

Hurrta storm hoodie

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det någon som har Hurttas lifeguard storm hoodie och vet hur den står sig mot regn? Det står nämligen på produkten att är ett regntäcke. Men samtidigt känns den mycket nättare än deras vanliga regntäcke. Står den sig bra även när det regnet kraftigt? 

Jag tror inte denna modell tillverkas längre. Min mamma hittade en på loppis och köpte åt mig på chans. Jag är imponerad över att den sitter så bra. Till skillnad från det vanliga regntäckten så har denna en lång krage som man kan dra över huvudet. Den är också formad så att den går ner en bit både över bakbenen och frambenen.

Annons:
[Nude]
3/31/14, 8:10 AM
#1

Jodå, den finns fortfarande, men den verkar vara på utgående. Häromi säljer den för 489 kr.

Jag beställde ett sånt en gång, men skickade tillbaka den utan att ens prova på hunden. Det jag var ute efter var att man kunde vika ihop den till en pytteliten ficka att bära med sig i händelse av regn… Det var jättekrångligt att vika rätt och inte blev den speciellt liten heller. Mitt vanliga svarta Hurtta regntäcke tar inte större plats när jag viker ihop det, så Lifeguarden åkte tillbaka.

Som loppisfynd skulle jag definitivt köpa ett sånt regntäcke! 😉

P.S. Blir det något med illustrationerna?

Hildgrim
4/7/14, 10:10 AM
#2

Dom verkar finnas att köpa men Hurtta verkar inte tillverka dem längre, hittar dem iaf inte på deras hemsida. Jag funderar på att försöka få tag i en till om jag kunde hitta billigare på tradera. Om dom ej kommer att finnas i framtiden vill jag ha ett reservtäcke då jag tycker dom är så bra. :)

Jag har tyvärr inte kommit igång med illustrationerna ännu. Det var kanske dumt av mig att skriva till dig när jag var mitt uppe i att flytta. Men nu börjar det bli någorlunda beboeligt hemma så jag ska försöka sätta mig med det under veckan. :)

[Nude]
4/7/14, 5:17 PM
#3

#2 Det är helt okej, Hildgrim. Bra att du säger det, så jag vet. Ta det bara lugnt. Jag har ju lagt upp den bild vi hade på behåringsgraderna… tillsvidare, så att säga! :)

Upp till toppen
Annons: