Annons:
Etikettccd-snack-övrigt
Läst 720 ggr
[elmaek]
2014-03-27 20:25

Separationsångest..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ååh… Eftersom jag arbetar 28 timmar i veckan max, kan bli mindre men inte mer, så kommer Molly vara hemma själv!
Jag har 10 minuter till jobbet så kan springa hem på lunchen och ta ut Molly.. det betyder att jag kan aktivera henne i dryga 40 minuter innan jag måste till arbetet igen! Vissa dagar kan jag arbeta 8 timmar och då får jag springa hem på lunchen om ingen är hemma och det rör inte mig i ryggen.. men vissa dagar kan jag börja 13 och arbeta 2 timmar bara vilket också är skönt.
ALLTID innan jag går till jobbet kommer Molly få minst en timmes promenad, mat i magen och radion som går på batteriet kommer alltid vara på! Samma när jag kommer hem på lunchen dom dagarna: promenad och aktivering, mat i magen och radion!

Är inte orolig över Molly, saker är undan plockade så hon inte äter nåt olämpligt som sina kampstrumpor eller fjärrkontroller.. men det som gör mest ont är att inte ha samma tid med Molly längre, haha! 😊 Är van att ha henne vid min sida 24/7 men är så medveten om att pengar måste komma in så då måste vi vara ifrån varandra men det gör oooont!

Därför har jag lovat mig själv att koncentrera mig på arbete och Molly, direkt när jag kommer hem från jobb så ska Molly rastas och aktiveras och ALLTID innan jag går till jobbet detsamma.

Nu är det JAG som har separationsångest… usch! ❤️

Annons:
[Nude]
2014-03-28 10:39
#1

Jag förstår dig fullt ut. Samtidigt har du ju ordnat det väldigt bra. Du tillgodoser hennes behov när du har tid till det och du har ju en hel del tid. Skönt att slippa lägga mycket tid på resor. Att ha 10 min till en arbetsplats är precis som det ska vara.

Det här kommer bli mer än jättebra. Molly får dessutom en matte som kommer hem och är jätteglad över att vara hemma.

FjantYoda
2014-03-28 11:02
#2

Känner igen känslan, nu jobbar sambon dessutom på annan ort så han är ju inte heller hemma så han får vara och busa med min pappa då jag jobbar vilket han älskar men dom gånger man får lämna han själv så värker det i hjärtat, knappt så folk kan locka med mig på festligheter längre för kollar klockan och vill hem till min lilla Yoda

https://www.instagram.com/aros_yoda/

Visper
2014-03-28 15:53
#3

Jag förstår precis. Numera har hundarna privilegiet att deras husse och matte kan täcka upp så att de ytterst sällan är ensamma. Jag jobbar kvällar och vill inte vara hemifrån de kvällar som är lediga.

[elmaek]
2014-03-28 18:31
#4

Molly klarade sig perfekt hemma i 4,5 timmar idag 🙂 Inga olyckor och hon var tyst tills mamma satte nyckeln i dörren. Himla underbart att höra!

Har dessvärre inte orkat mig ut på en långpromenad men Molly har verkligen bara myst med mig sen jag kom hem, tror det var lite påfrestande för henne!

Tack alla för er support ❤️

Visper
2014-03-28 22:04
#5

#4 det verkar som om ensam hemma är jobbigt. Båda hundarna är helt slut de få gånger det inträffar. Sedan är det bara vila nära, nära.

[elmaek]
2014-03-29 08:25
#6

#5 Det verkar som det 😛 Molly som annars kräver väldigt mycket, både motion och hjärngympa, för att vara OK med livet sov med mig från 14.00 när jag kom hem till 21.30 när jag la mig för natten 😛 Rätt skönt dock!

Annons:
[Nude]
2014-03-29 08:58
#7

#6 Du får räkna med att vara skittrött de första 14 dagarna. Du ska ta in en massa nya intryck, nya människor och nya rutiner både hemma och på arbetsplatsen. Molly klarar att få det du orkar och du vet att du kommer hitta rutiner som passar er båda bara du har fått landa i ditt nya!

[elmaek]
2014-03-29 15:33
#8

#7 Märkte det igår! Huvudvärk och helt utmattad! Bara jag tar ut Molly en timme innan jobb, oavsett tidpunkt, så klarar både hon och jag mig! Då är jag pigg nog att orka lägga mer tid på våra promenader så att säga 🙂
Tack för stöttningen! ❤️

Fridaaaa
2014-03-29 16:54
#9

Mina är tvärtom när jag kommer hem, det är full fart för det mesta 😛 Överlyckliga och pigga.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: