Annons:
Etikettbild-video-trådar
Läst 1134 ggr
[fabienne]
3/25/14, 9:36 PM

Jag tror CCD vann tillslut...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag kikade jag på bilder på CCD och insåg att min blandis ju blir mer och mer lik en för varje dag. När han var runt tre månader var han lite mer lik en staffe, men sedan växte benen ut och ryggen blev plötsligt lång. Huvudet verkar knappast bli något av staffe-bredd heller. Var chihuahuan i honom tog vägen vet jag inte, ser ni någon? 😉

Vad tycker ni? Ser ni likheter? Olikheter? 🙂

Annons:
[fabienne]
3/25/14, 9:37 PM
#1

.

[fabienne]
3/25/14, 9:38 PM
#2

.

[fabienne]
3/25/14, 9:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

.

[fabienne]
3/25/14, 9:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

.

[fabienne]
3/25/14, 9:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Vad tycker ni? Är han en hårig nakenfis? 😃

Cahira
3/25/14, 9:44 PM
#6

Staffar brukar inte växa klart på bredden förrän runt 3 år så svårt att säga än, men tittar man på kroppsformen så kan man nästan se lite kines! Stopet ser då absolut kinesigt ut! 👍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
[fabienne]
3/25/14, 9:59 PM
#7

Nej, det lär väl visa sig om han börjar bredda på sig. Tycker han ser så väldigt skranglig ut mot sexmånaders staffar nu, men han kanske är en late bloomer. 😃

Cahira
3/26/14, 4:50 AM
#8

Ska bli spännande att se helt klart! 👍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[elmaek]
3/26/14, 6:58 AM
#9

För det första är han ju riktigt ståtlig, slank och väldigt fin och skinande! 😍
Kroppen ser kines-aktigt ut faktiskt, hela formen liksom. Huvudet framifrån ser lite staffigt ut kan jag tycka men i profil så absolut en CCD!

Han är så snygg!!!

[fabienne]
3/26/14, 8:18 AM
#10

Tack! ❤️ Han blir nog supersnygg som vuxen, han har ju oddsen på sin sida. Har ni någonsin sett en ful vuxen stapuffchi eller? Nä, inte jag heller! 😃

[elmaek]
3/26/14, 8:32 AM
#11

#10 Hahaha! 😃

[Nude]
3/26/14, 12:26 PM
#12

Ärligt talat ser jag ingen rasvinnare alls. Färgen är stafford, öronen kan vara nåt slags mellanting mellan Chihuahua och CCD. Möjligtvis om jag tittar väldigt nog så kan jag se en aning av CCD i kroppsprofilen på bild 6, men jag får anstränga mig för att se något Chinese Crested över huvud taget. Mankhöjd och vikt behöver också tas i beaktande. Han är i alla fall en härligt äkta blandras och fin är han också! Det räcker, tycker jag!

Vad han ser ut som har väl egentligen ingen betydelse , så länge du inte var ute efter staffordgenen förstås!

Jag önskar dig många härliga år och stunder med din hund!

[fabienne]
3/26/14, 1:43 PM
#13

#12 Intressant, jag kan knappt se något annat än CCD i kroppen. :) Öronen räknar jag inte in, de är i en klass helt för sig. 😉Tycker hans ben och långa rygg påminde mycket om chinese, men bröstkorgen ser djupare ut. Vikt och höjd ska vi knappt prata om, han är nog en bjässe i jämförelse. Höjd 37 och vikt 10,5 kg.

Hade jag varit noga med utseendet hade jag inte köpt den här hunden. 😂 Tack!

Annons:
pkml
3/26/14, 2:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Farmor bonnie hälsar :)

[fabienne]
3/26/14, 3:23 PM
#15

#14 Hej hej farmor Bonnie! ❤️

pkml
3/26/14, 3:36 PM
#16

Är de okej om jag snor en bild ?:)

[fabienne]
3/26/14, 4:26 PM
#17

#16 Det går bra!

Upp till toppen
Annons: