Annons:
Etikettccd-snack-övrigt
Läst 734 ggr
[elmaek]
2014-03-18 11:01

God dag 18/3

Idag vart det en kort morgonpromenad i morgonsolen följt av yoga för min del 🙂 Ska strax på en kort promenad och möta en bekant som ska köpa aktiveringsleksaker till hundar av mig. Sedan lite lydnad och trix för Molly och ikväll tisdagspromenaden med massa hundar, förra tisdagen var vi 26 hundar sammanlagt 😃 En himla fin tisdag för min del måste jag säga!

HjärtaHa en bra dag! 

Annons:
[Nude]
2014-03-18 12:41
#1

#0 Det låter suveränt!

Hos oss händer inget speciellt förutom att vi ska till apoteket efter kl 16 och hämta Sylvesters medicin. Eftersom jag aldrig binder honom utanför affär, så får jag ropa till mig personal att hjälpa mig vid dörren. Leg. och kontanter färdigt i handen, så ska väl det gå bra. Medicinen är beställd och ligger bara och väntar. Vi har vår em-promenad vid den tiden så det passar ypperligt att gå förbi då. Hoppas apotekaren tycker detsamma!

Idag vill jag bara inte gå ut med hunden, gå hem med honom och sen iväg till apotek utan hund… så de' så…☺️

[elmaek]
2014-03-18 12:55
#2

#1 Var riktigt kallt ute dock 😐 Får klä på oss varmt tills ikväll! Vill inte missa denna träning med Molly.

Hoppas medicinen hjälper! ❤️
Åh, jag är likadan.. att lämna Molly helt ensam gör lite ont men ett ont måste ibland. Typ när jag har tvättstuga brukar hon hänga med om hon ändå ska rastas vid den tiden jag går ner… men på senaste har det legat intorkat tvättmedel över golvet så har inte vågat ha med henne men det gör ont att lämna henne hemma under dom 15 minuterna, även om jag VET att hon bara hänger över soffkanten och glor på alla utanför. Molly är verkligen det värdefullaste jag har… otroligt hur man får sådan relation till ens hund!

[Nude]
2014-03-18 13:18
#3

#2 Fast jag lämnar Sylvester utan problem. I regel blir det in mer än 1-2-2½  timmar beroende på vad jag ska göra. Jag menade att jag aldrig binder honom utanför affär och att jag inte orkar gå ut två gånger på raken idag. Medicinen ska hämtas efter fyra och praktiskt för min egen del blir att kombinera det med Apoteksrundan.

Här är det rätt varmt, men blåsigt och blåsten kyler ned. Jag bara längtar efter varmare dagar, så han kan gå ut naken och lufta huden. Just nu känns det väldigt viktigt att han får göra det. Jag visade huden för grannen som har Sylvesters rottiskompis och hon bara gapade när hon såg hur han ser ut… mitt lilla snuttehjärta! 😕

[elmaek]
2014-03-18 13:21
#4

#3 Ja, binda utanför affären gör inte jag heller!

Ja, vill också ha värme. Men imorgon ska det snöa i flera timmar… det är rätt uttjatade med snön nu. Vår och varma dagar är så välkomna så!

[Nude]
2014-03-18 16:52
#5

☀️

Fridaaaa
2014-03-18 18:03
#6

Pluggat, pluggat och åter plugget. Huvudet är som mos! Blää.

Varit på "stan" med vovvarna med en sväng 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Cahira
2014-03-18 23:00
#7

Min stackars Frodis kastrerades idag. Ingår i pet contract att kastrera innan sex månader så idag blev det gjort. Inga stygn och han är lite trött men annars mår han bra. Så skönt att han säger till när han vill ut nu trots att han är groggy. ❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Intehärutandär
2014-03-19 00:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Idag började jag på ny verksamhet (vuxendagis) efter lång sjukskrivning. Kändes bra. Dekormålade och lyssnade mest. Spike får vara ensam 3.5 h och det går bra. Jag är dessutom bara 10 m bort, det känns tryggt. Hussen till de vita ccd går också där, så vi kan prata ännu mer hund. :)

[Nude]
2014-03-19 08:04
#9

#7 Inga stygn? Hur går det till?

Sylvester har ett litet ärr där de en gång satt. Han kastrerades vid 10 mån, vilket lär vara lite sent om man tänker på att det är bäst kastrera innan könsmognad. Sex månader låter perfekt!

Jag har inget att jämföra med, men ibland undrar jag om Sylvester osäkerhet vid hundmöten kan bero på att kastreringen gör att de får svårt att identifiera varandra. De luktar och luktar på honom och till slut blir Sylvester irriterad.

Nos mot nos går fel 9 ggr av 10. Så i fortsättningen ska jag försöka be den andra hundägaren att vända sin hunds bakdel mot Sylvester (om vi vill att de ska hälsa), så att han får lukta först och att jag aldrig låter honom gå fram nos mot nos om han inte redan är bekant med hunden.

Upp till toppen
Annons: