Annons:
Etikettccd-snack-övrigt
Läst 1701 ggr
[_annaH]
2014-03-14 10:13

God morgon 14/3

God morgon!

Vad ska ni hitta på idag?
Själv ska jag trötta ut Dexter nu på morgonen då en vän till mig kommer med hennes son på 1 år. Och Dexter är som ett yrväder så de kan vara bra om han är lugn när de kommer :). Dessutom tar de med deras hund, golden/lab som Lady växte upp med :) Så de ska få busa lite och Dexter ska få träffa hunden lite, dock inte busa. Så snart ska vi sätta igång o städa lite oxå!
Dexter har blivit JÄTTE mammig efter operationen.. Han ska vara med mig hela tiden och vart jag än går så är han efter. Sitter ofta i fotöljen då jag har ont i min rygg o där sitter jag bäst utan att ha ont. Och Dexter SKA ligga i min famn o har jag datorn i knät så lägger han huvudet mot mitt ben tills jag tar bort datorn så han kan hoppa upp. Jättemysigt men samtidigt jobbigt då jag vill att han ska kunna vara utan mig =(. 

Hoppas ni får en varm och solig dag! Här skiner solen än sålänge, blåser dock kallt.

Annons:
Intehärutandär
2014-03-14 11:48
#1

Jag alldeles till mig, för då jag och barnet gick hemåt från vår shoppingtrip, så såg vi en kines ! Nu har vi tvp vita tikar 50 m bort, fast man blir alldeles glad då man ser en ju. Grannarnas husse gick fram till oss då vi hade Spike med oss, och min första tanke var inte fin. Nu tror jag det bor en kines-stalker i mig med. ;)

Fridaaaa
2014-03-14 12:16
#2

Har varit i skolan 2 timmar. Ikväll blir det jobb så sambon får vara hemma med hundarna.

Strålande väder ute men ska vända mot kallt igen säger dem, usch vill inte! Känner mig så mycket piggare och så, nu när det varit lite varmare plus sol.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Nude]
2014-03-14 12:59
#3

#0 Det kanske inte är så underligt . Han känner sig säkert jättekonstig i munnen. Stackars Dexter!

#1 Det är alltid kul att möta chineser, tycker jag. Här i Varberg ser jag dem relativt ofta och då blir det alltid att man stannar en stund och pratar CCD.

#2 Våren kommer inte i februari och dessutom vill Kung Bore varje år visa att han fortfarande är att räkna med.. minsann. Trots att hans tid egentligen är ute. Dessa små kraftdemonstrationer brukar dock gå över lika snabbt som de kom, så det som förutspås är inget att oroa sig för.

Vi har precis haft en timme ute med en liten godisbuske som nosövning, sen fortsatte vi gå ett par km innan det blev det bollkastning en stund för att låta honom få utlopp för sin jaktlust. På hemvägen fick han "bära bollen". Idag blev det också en bit nötstrupe bara för att han är så duktig. Nu ligger han på den lilla solstrimman som skiner på mattan. Avslappnad och go. Han liksom bara ligger där och duger… jättemycket… 😍

Cahira
2014-03-14 19:34
#4

Har smått hemlängtan idag. Pappa, mina tvillingfastrar, min kusin och en kompis fyller år idag hemma i Sverige. 

Ska hämta en häst idag så Frodo ska åka bil. :) Han fick följa med mig att kolla korna idag och fick bada när vi kom in. Med våren kommer massor med gegga! Men kul var det tyckte Frodo! 😃 Han sprang i leran som en oljad blixt. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

MaaariaS
2014-03-14 22:10
#5

Jösses en puff som springer i lera självmant??Hur hände det??😂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Intehärutandär
2014-03-14 22:26
#6

#3 Här är dem sällsynta. Förutom de två grannkineserna, så har vi bara sett 1 enda på 1.5 år. Finns en annan också vet jag, fast den har jag inte sett sedan jag bytte bostadsområde för 2.5 år sen.

Annons:
Cahira
2014-03-15 02:22
#7

#5 Haha ja jag vet inte! Han tycker det är äckligt att gå i vattenpölar men att rejsa i leran/koskiten var urkul! 🤦‍♂️ Hade honom att gå igenom halvsmälta snöhögar bara för att få av värsta äcklet innan vi tog in honom för ett bad. 😛

Nu är hästen hämtad! Ingefärate hjälpte Frodos åksjuka! 👍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Nude]
2014-03-15 09:42
#8

#7 Hur fick du i honom ingefärste?

MaaariaS
2014-03-15 12:58
#9

#7 Så där ja, mirakel inträffar dagligen 😂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Cahira
2014-03-17 01:59
#10

#8 Genom aktivt bus och erbjuda teet som vatten då han var törstig. Var avsvalnat till rumstemperatur så luktade bara lite konstigt men gick in ändå. :) 

Kändes lite elakt att "lura" honom men vad gör man då han drägglar sig sjöblöt varje gång och kräks som en tonåring på en fredagnatt.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Nude]
2014-03-17 08:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

#10 Sylvester blir också åksjuk. Han gnäller och hässjar och kräks till slut. Jag köpte en Thundershirt, men har inte haft möjlighet att testa den i bil än. Det låter iaf logiskt att "det mjuka konstanta trycket har en lugnande effekt". Man kan ha den i många lägen.

Jag har provat den på honom och han låg väldigt lugnt. Snart ska jag börja vänja honom vid den på riktigt. Vi har en del tågresor framför oss och jag åker inte utan att han har den på sig. Sista resan var en hemsk upplevelse för oss båda.

Den här kan man ha i alla lägen som är oroliga för hunden. När det blir varmt ute och jag ska vänja honom vid att möta människor och hundar när vi är utanför porten, då ska jag använda Thundershirt. Går det så går det.

Upp till toppen
Annons: