Annons:
Etikettccd-snack-övrigt
Läst 1069 ggr
Cahira
3/11/14, 8:03 PM

Allergi

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I nästan tio år väntade jag på att bli med kines. Har inte haft några problem med astman på många år så körde på.

Jag har känt av allergi och astman har varit lite besvärad men inte jättemycket sedan Frodo flyttade hit. Men nu denna morgon vaknade jag med ett astmaanfall. 

Jag vet inte vart jag ska ta vägen. Kommer åka till läkare och se om jag kan få förebyggande astmaspray (finns förebyggande och akut, de kompletterar varandra bra) och se om det hjälper. Kommer även vidta några åtgärder för att hålla sängen renare för att undvika detta.

Men rädslan finns där ändå. Tänk om jag måste ge upp min bebis? 😭

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
[elmaek]
3/12/14, 8:09 AM
#1

Åh 😕 Vad ledsamt! Håller tummarna för att du kan behålla din sötnos och få bukt på astman med kanske medicin och dylikt! 🌺

[Nude]
3/12/14, 8:28 AM
#2

… men, så tråkigt! Vilka möjligheter finns till hyposensibilisering där du bor? Fast det går väl ur egen ficka då!

Här är en till som kommer att hålla tummarna jättehårt för att det ska ordna sig för dig. ❤️

Cahira
3/14/14, 1:45 AM
#3

Tack. Jag har en akutspray men inget förebyggande så ska till läkare då schemat öppnar upp sig lite bättre. Är mycket som ska fixas nu innan kalvarna kommer och efter det får man vaka som en hök dygnet runt ett tag. 

Allergin har mått bättre efter "lingonveckan" och jag har läst nånstans att allergier kan vara känsligare runt just då så får se hur detta går. 

Jag kommer slåss med näbbar och klor innan jag ger upp honom, han är alldeles för ljuvlig för att låta en dum allergi vinna.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Nude]
3/14/14, 9:00 AM
#4

#3 Med den inställningen kommer du att lösa det på ett eller annat sätt. ✨

Cahira
3/14/14, 9:01 AM
#5

#4 Jag vågar inte hoppas för mycket, men jag ska göra mitt bästa iallafall.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: