Annons:
Etikettccd-snack-övrigt
Läst 793 ggr
[elmaek]
3/7/14, 7:26 PM

Era mål med hundarna?

Vad har ni för utmaningar med era hundar?

Någon begränsning hos era hundar som ni arbetar med? Någon som satsar på tävling i diverse hundsporter? Något ni tränar på? Något mål inom vad som helst?
Bara skriv av er och inspirera mig! 😎

Annons:
FjantYoda
3/7/14, 10:47 PM
#1

Skulle vilja träna agility och starta någon tävling iallafall. 

Ev börja spåra mer. 

Och i vår/sommar så ska vi jobba på att fara ut och cykla och målet är att han ska kunna gå lös bredvid cykeln :)

https://www.instagram.com/aros_yoda/

Intehärutandär
3/7/14, 11:41 PM
#2

Spike är en handikapp-hund kan man nog säga. Inte utbildad, men gör nytta ändå. Jag och barnet har social fobi och med Spike kommer vi ut bland folk och får träna på att främmande folk kommer fram med frågor. Det är något som ständigt måste tränas på. Försvinner aldrig helt, men kan bli bättre - och även sämre i perioder vid isolering (vinter t ex, då Spike inte vill gå ut).

Han är nöjd att vara sällskapshund och få spåra lite i trädgården och springa några varv med grannhunden. Älskar att han är så anpassningsbar och kan sova en hel dag, såväl som att vara ute en hel dag. 

Det han behöver träna på är "fot" och det vägrar han, och jag saknar energin att träna ofta just nu. Så det får vara.

[elmaek]
3/8/14, 8:41 AM
#3

#1 Härligt att cykla! 😃

#2 Hundar gör stor nytta 🙂 Man kommer ut, träffar folk osv även fast det är tufft.

[Nude]
3/8/14, 8:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

#2 Det är bra så, Snovit, och det vet du säkert redan. Spike klarar sig med det han får.

Med en omplaceringshund har jag haft en del issues att jobba med. Så min strävan är att ge honom trygghet och självförtroende. Det hade han noll av när han kom. Dogparkour använder jag för att träna självförtroendet. Balansträning på pilatesbollen gjorde en hel del.

När vi ute och går tränar jag på att han ska sätta sig vid min sida när jag slår med handen mot låret. Han fattar snabbt, så han är på god väg. Lite snett hamnar han ibland, men det gör inget för tävla ska vi absolut inte göra. Vi gör allting utan tävlingsblodigt allvar.. om man säger så!

När klappen på låret sitter ska jag börja träna extern belöning. Allt jag gör gör jag för att vi ska ha roligt ihop och för att han ska få använda sin hjärna och för att han ska få utlopp för sin energi.

Hans revirkänsla är alldeles för stor, så när vädret tillåter blir det mycket passivitetsträning utomhus och när det funkar blir det passivitetsträning på gräsmattan UTANFÖR PORTEN…. holy ghost! 👻  DET blir en utmaning för oss båda det… Lugn och fin… lugn och fin…. andas… andaaaas Marianne! :)

[elmaek]
3/8/14, 9:03 AM
#5

#4 Alltid tyckt om hur flitig du är med Sylvester! 🙂 Stor inspiration och motivation för mig som inte har så mycket energi.

[Nude]
3/8/14, 9:10 AM
#6

#5 Jag har inte heller något direkt överskott på energi, så det jag har lägger jag på Sylvester. Jag lever ett liv där det är möjligt för mig att göra så.

Annons:
MaaariaS
3/8/14, 5:04 PM
#7

Eftersom Max är gammal, så försöker jag bara hålla han i bra vikt och bra musklad(stavas??) så han mår så bra som möjligt och han har även vissa problem med hjärtat och levern så jag försöker hålla han i bra trim.

Förut så hade han många problem(omplacering) och det tog 4 år att få han normal ,men efter kastrering(pga av sjukdom) så har han börjat reagera på vissa okastrerade hundar och det försöker jag träna bort nu för tiden 🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Cahira
3/9/14, 7:09 AM
#8

Frodos största "jobb" är terapihund. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Nude]
3/9/14, 7:10 AM
#9

#8 Hehe… just det… Sylvesters viktigaste jobb är som terapihund och mitt viktigaste är att vara Sylvesterterapeut. Vi hjälper varandra att växa!

#7 Skönt att höra att omplaceringar tar tid. I början trodde jag det skulle gå som genom ett trollslag. Det jag sen har hört är att det tar ca 3 år för att få en omplacering att landa. Tiden det tar handlar självklart om  personlighet och temperament hos hunden samt problemets art och grad.

Fridaaaa
3/9/14, 8:45 AM
#10

Ja vad har vi för mål?
Har nog inte klurat ut det. Just nu är det främst grundlydnad, social träning och miljöträning. Sedan får tiden utvisa vad det blir för något vi satsar på sen 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[elmaek]
3/9/14, 5:15 PM
#11

Härliga mål alla har, även om det inte är nr 1 inom lydnadstävling osv!

FjantYoda
3/9/14, 5:41 PM
#12

Idag har vi jobbat mot målet! lite mer än 4 km cykeltur blev det däremot inte lös! Hann bara ta av han kläder och sele och duscha han så frågade jag om vi skulle gå ut och han var direkt med på noterna, inget fel på energin på den lille ;)

https://www.instagram.com/aros_yoda/

MaaariaS
3/9/14, 7:43 PM
#13

#9 Jo det tar lång tid för dom att lära om och landa i ett nytt hem.Jag fick inte gå på toa ifred på 4 år för att han var tvungen att veta vart jag var hela tiden(antar att han trodde jag skulle försvinna)

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Annons:
Underbarn
3/11/14, 1:20 AM
#14

Jag har inget direkt mål. Vill ha myspys och han är en riktig knähund. Men jag skulle vilja få upp konditionen på honom, för just nu orkar inte jogga med på löprundor eller jogga bredvid cykeln 15 min. Han ger tillslut upp och vägrar gå… Så får man promenera eller bära han (typ då man cyklar) sen orkar han igen. (Han är aldrig "andfådd" och har aldrig ut tungan någonsin…) hur som helst kanske han är lite lat också ;) Skulle vilja kunna cykla från mig till mina föräldrar (finns en bra grusväg däremellan) som tar 10-15 min men det orkar han inte jogga utan två pauser i promenadtakt haha.

Upp till toppen
Annons: