Annons:
Etikettpowder-puff
Läst 719 ggr
[_annaH]
2014-03-03 10:00

För kallt för att raka ner?

Dexter har rätt mycket pormaskar och finnar och skulle vilja raka ner han för att kunna behandla detta då dessutom är han väldigt torr på ryggen. 

Men är det för kallt för att raka ner han? Temperaturen faller aldrig under 0 grader och finns ingen snö.

Annons:
[Nude]
2014-03-03 12:42
#1

Jag hade rakat ned min hund om han haft de problem som du beskriver. Sätt på honom ett litet täcke efteråt.

Hellre lite kall men fri från torr hud som stramar och kanske kliar. Våren är ju dessutom på väg även om Kung Bore alltid försöker hävda sig lite innan han släpper greppet. Det är dock bara en tidsfråga tills han gör det.

[_annaH]
2014-03-03 12:45
#2

#1 Okej. För han slickar sig rätt mycket där han har som mest pormaskar, då kanske det irriterar? :/
Ja täcke får han ha på sig samt en varm tröja!

[Nude]
2014-03-03 12:52
#3

Sen jag började smörja Sylvester med aloe vera-creme av hög kvalitet har ca 50 % av hans pormaskar försvunnit. Jag skrapar faktiskt bara försiktigt med naglarna en kort stund efter smörjning. Något bättre sätt har jag liksom inte kommit på. Det är en hel del pormaskar kvar, men de är ändå "släta" på något vis, så de går inte att skrapa bort. Vinter och kläder ställer till det med pormaskar, tycker jag.

[_annaH]
2014-03-03 14:58
#4

Okej. Ja nu är han iallafall nerrakad. Verkar som att han är lättad över att bli av med all päls :) Så nu är det bara att börja behandlingen!

Upp till toppen
Annons: