Annons:
Etikettccd-snack-övrigt
Läst 1525 ggr
[Nude]
2014-02-28 09:05

God morgon och vardagsaktivitet, 28/2

Jag mår som en prinsessa och jag har ju en liten prins vid min sida, så jag ljuger inte.

Vårkänningen har drabbat Sylvester, så nu är det slut med endast en enda långtur/dag och det gillar jag. Vädret blir också mer och mer tillåtande.

I Vetenskapens värld, "Träning - myter och sanningar" togs vardagsaktivitet upp som oerhört viktigt för ett längre liv i hälsa. Det som man trott att endast hård träning kunde ge är alltså något som vi hundägare kan få enbart genom att ta hand om våra djur. De där 10 000 stegen/dag som det handlar om och som WHO rekommenderar, är vad vi behöver för att hålla oss friska. Många sjukdomar (men inte alla) kan också hållas i schack av promenaderna. Jag har en granne som exempel på det!

Kattmänniskor vill gärna påskina att katter ger lika mycket som hundar. Tja… katter i all ära och visst ger även de mycket, men de håller oss inte i form. 😉

Vad ska ni göra idag förutom att avverka x antal steg med hunden?

Annons:
Fridaaaa
2014-02-28 10:17
#1

God Förmiddag!

Jag mår sådär idag, hoppas det blir bättre under dagen, vaknade med huvudvärk och seg i kroppen men börjar att lätta lite efter hand.
Småtränat Roxy nu på förmiddagen, bara lite lätt. Även busat ute och alla har fått frukost, även matte 🙂

Fredagsmys ikväll 🌺 Ska göra hemmagjord langos ikväll hade vi tänkt som extragod fredagsmat, mumsigt värre! 😃

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Intehärutandär
2014-02-28 10:37
#2

Här är tredje (?) dagen med grått, fuktigt rått väder ute. Riktigt kallt in i märgen. Spike vägrade bajsa ute. Han gick runt runt i ring, men inget dög. Antar att hallmattan kommer duga fint då nöden faller på. 🤔

Nej, nu vill jag ha S☀️L !! Så man får lite kraft, energi och orkar göra något kul. Som ger en mer energi i sig. Städa trädgården t e x. (Bor vid en busshållplats, så det flyger in godispapper, pizzakartonger å gud vet vad i buskarna)

Jag och barnet ska försöka trava iväg till ÖoB och komplettera sista månadshandlingen med tvättmedel m.m. Sedan blir det helg med karln som slutar tidigt idag. Ska göra bakad potatis med röror.

[Nude]
2014-02-28 12:33
#3

Vilken fin liten film på Roxy och dig Snovit önskar jag en skön helg med ljus, värme och energi som räcker.

[elmaek]
2014-02-28 12:36
#4

Hundar är bäst! ❤️

Jag har haft en kaotisk vecka ungefär.. datorn har varit avstängd och jag har varit på äventyr (som jag så fint kallar det) och jag har försökt komma underfund med vad jag ska göra med livet.

Idag har jag mycket att göra och kom nyss från ett möte, så datorn slogs på och ska snart fixa allting. Molly kommer drabbas men den byrackarn har gått över en mil i skogen i förrgår och igår fått en drös av motion så antar hon kan chilla lite idag, fast hon inte gillar det (sitter och piper av tristess som sedan går över till att antasta sin bädd). Får träna lite lydnad kanske.. ute duggar det och är kallt så jag vill helst stanna inne (haha, här tänker jag inte alltid på hunden utan på vad jag vill.. med gott samvete för att jag annars ser till att Molly får sin motion, men en dag hit eller dit kvittar) och tror Molly föredrar det med. Kanske någon runda kan jag pressa in i schemat senare i e.m.

Cahira
2014-02-28 19:18
#5

Gud så söt Roxy är! ❤️

Ska träna Frodo med idag men han är verkligen inte lika lugn eller tålmodig. 😛

Fick även mina D ringar och paracord jag beställt så ska testa mig på paracordbindning för första gången! Spännande och kul! 😃

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Fridaaaa
2014-02-28 19:20
#6

#5 Tack 🙂
Det är inte Roxy alla dagar heller, vissa dagar blir jag förvånad hur pass duktig hon är sedan vissa dagar är hon tvärtom haha

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Cahira
2014-02-28 19:43
#7

#6 Haha ja valpar har ju lite dr jekyll and mr hyde över sig i denna ålder. 😃

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Fridaaaa
2014-02-28 22:01
#8

#7 Lite så ja haha

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: