Annons:
Etikettvalp-hundköp
Läst 1211 ggr
Animustassar
2014-02-26 16:56

att tänka på inför kines köp

Hejsan! 

Ska förhoppningsvis åka och titta på en Nakenfis på söndag det är en hanvalp på 6mån. Jag är erfaren vad det gäller hund men kineser är ett relativt nytt kapitel i mitt liv… Så nu vill jag gärna ha lite tips och råd vad jag ska hålla utkik efter och vad jag ska ställa för frågor… Har haft både telefonkontakt och mailkontakt med uppfödaren så många frågor är redan ställda men ni kanske tänker på en fråga som inte jag tänker på. Alla tips och tricks är välkomna :) 

Sen tänkte jag höra när det blir dags för första badet här hemma (om jag nu bestämmer mig för honom) Vad kan jag använda för schampoo? balsam? parfymfritt baby artiklar??? Sen vad man kan smörja in dem med efteråt har gogglat runt en del men får inte nått direkt uttömmande svar på just den biten. :) 

Mvh// Jenny

// Jenny and the tassiliciousCool

Annons:
Intehärutandär
2014-02-26 17:02
#1

Kolla gärna vår kategori "HUDVÅRD och problemhud" till vänster här. Där finns tips.

[Nude]
2014-02-26 17:15
#2

Grattis till en ny epok i ditt hundliv. En gång naket alltid naket, har blivit min devis.

Det kommer dyka upp frågor för dig vart efter och då är det här ett bra forum att vända sig till. Några entydiga svar finns inte alltid. Både våra hundar och vi är individer och vi hittar de metoder och medel som passar just oss.

Börja du med tipset från #2 här ovan, så du får i alla fall lite kött på benen.

De frågor du ska ställa när du tittar på hunden är annars de frågor man ställer när man tittar på hund. Uppfödaren/ägaren kommer ha svar på både det ena och det andra, inte minst bad och schampoo. Gör som hon har gjort och använd de produkter som hon har använt till att börja med. Känner du dig nöjd med det, så är ju allt frid och fröjd.

Avslutningsvis kan jag tala om att jag badar min hund en gång i veckan på sommaren och varannan vecka på vintern. Den frekvensen funkar bra för oss utifrån hur mycket vi är ute och den miljö vi rör oss i.

Lycka till och hjärtligt välkommen som medlem här oss oss. ✨

Upp till toppen
Annons: