Annons:
Etiketttävlingar-och-bilduppdrag
Läst 1224 ggr
[Nude]
2/2/14, 9:00 AM

Veckans hund - Frodo

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här veckan är det Frodo som i egenskap av Veckans hund får symbolisera den glädje vintertiden kan ge. Lycklig ägare är Cahira! ❤️

GRATTIS TILL ER BÅDA!🎂🎂

Annons:
Fridaaaa
2/2/14, 10:19 AM
#1

🌺 Grattis sötnosen!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cahira
2/4/14, 12:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Stort tack! 🌺

Frodo fyller 16 veckor idag och växer så det knakar! Igår fick han ett bad och en ansiktsrakning för tredje gången sedan han flyttade hit och han satt helt stilla under rakningen! Även över morrhåren! Det gjorde mattehjärtat stolt :)

Han har en liten sockfetish och älskar att stjäla strumpor - även om de fortfarande sitter på en fot. :) 

Frodo bor på en gård i Minnesota och har inte mött hästen eller korna ännu. Åsnan morrade han åt. :) Han bor även med tre andra hundar. Dvärgschnauzern Ixxi 9 år, border collie/collien Digger 11 år, och border collie/corgin Apache 2 år. Innan Frodo kom hit så var Ixxi lite utanför då pojkarna busade, men nu busar hon och Frodo och har kul ihop. I nästan alla bilder på Frodo så ligger han intill Digger och jag kallar dom "the black brothers" eftersom de har ungefär samma färgteckning. Apache är den enda som inte säger ifrån när Frodo blir för "på" men verkar inte ha nåt emot att vara en storebroridol. :) Frodos ankomst har även gjort Apaches förmåga att hoppa och ge mig blåmärken att i princip försvinna helt. Han har blivit jättelugn och mysig. :)

Han har redan börjat lära sig tricks och älskar mat så han kommer vara lätt att träna även som vuxen. Ska bli så kul att se vad denna herre utvecklas till! :) Min rabiata lilla ekorre. ❤️

Dagfärsk bild:

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Nude]
2/4/14, 9:56 AM
#3

Vad roligt att få höra lite mer om hur ni har det på gården "over there".

Vad tror du själv att det är som gör att Frodo lyckats få Ixxi lugnare?

Cahira
2/4/14, 3:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Apache har blivit lugnare, Ixxi har varit lugn hela tiden. :) Måste skrivit texten lite flummigt. ☺️

Jag har märkt förr att när unghundar blir storebror och inte minstingen längre så mognar de till rätt så rejält. Att skaffa valp nu var liten strategigrej så han skulle mogna fortare och vi ska kunna miljöträna en lugnare hund med valp som "stöd" :) Det och vi båda hade pratat om valp i ett år. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Nude]
2/4/14, 7:10 PM
#5

#4 Intressant, och sen kan man köpa en valp när Frodo är unghund och en valp när den valpen är en unghund och en valp när …. och… osv!

Hehehe… det hade jag gillat. 😍

Cahira
2/4/14, 8:55 PM
#6

#5 Ska bli uppfödare så småningom så ska nog gå att lösa. Hihi! 😉

Men det är MÅNGA år bort ännu! Och japp, det blir chinese crested! 👍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Upp till toppen
Annons: