Annons:
Etikettccd-snack-övrigt
Läst 3563 ggr
[Nude]
2014-02-01 14:33

OJSAN!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Oj, oj, oj… brukar sånt här hända er också?

Jag skulle bara titta jättelite på Hurttas för att kolla in rätt storlek på den vattentäta fleeceoverallen som jag har en för liten som bara ligger här och ligger. Nu gick inte det. Nästa storlek blev nämligen en bautastorlek, så jag fick lägga ner det…. MEN..

… nu sitter jag här och har beställt Hurtta slush combat overall, ett läderkoppel på 220 cm, en burk skinnimpregnering, en klövjeväska och en påse naturtugg av nötmix. Till en summa av….. 🤫

Sträckan mellan "bara titta" och "oj, nu har jag ingått ett köpeavtal" var väldigt, väldigt kort. Dessutom var det ingenting av det beställda som jag var tvungen att skaffa för att undvika en katastrof. *asg*

Bilden kommer ifrån Häromi

Annons:
[elmaek]
2014-02-01 15:49
#1

Samma här.. kollar igenom varje kategori för att se om nåt fint vill följa med hem 😂 Brukar dock hålla mig riktigt bra till det jag MÅSTE köpa enbart.. koppel har jag, halsband likaså, leksaker består av strumpor då Molly avskyr annat… så det är mest godis som följer med hem, haha.

Intehärutandär
2014-02-02 09:02
#2

Hurtta har jag inget från, men överlag i shopping så tänker jag alltid på vad min son och Spike skulle behöva/blir glada över. :) Det kallas ju förälder att tänka på alla andra först. ;)

[Nude]
2014-02-02 10:42
#3

… eller hur, Snovit! Det sitter både i gener och ryggrad. ❤️

Roxie
2014-02-02 13:08
#4

Slush combat - bästa overallen! Jag är sååå nöjd!

// Sofia

[Nude]
2014-02-02 13:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#4 Åh, vad kul att höra, Roxie! Jag har sökt igenom deras sortiment många gånger och när jag såg Slush Combat, tänkte jag att den blir säkert riktigt bra!

Köpte ju den vattentäta fleecen för att få ben. Nu kan man ju ha en liten bomullsoverall under och Slush Combat som ytterplagg och man kan ha den enbart under regn och rusk.

Visserligen hade inte matte hittat rätt i kläddjungeln här, men jag ser ändå så olycklig ut som på lilla bilden när det regnar mycket. Får se hur det blir med en riktigt combatoverall på. Kanske Sylvester kommer 'combatta' även ösregn hädanefter!? ☔️

Roxie
2014-02-02 14:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Sitter som en smäck på våran lilla tjeja :) Hon trivs bra i den och rör sig smidigt! Den är perfekt på henne då hon får tovor av de flesta andra overaller eftersom de flesta har ett foder av fleece, denna är ju som ett skal vilket är det enda som behövs på henne egentligen.

// Sofia

Annons:
Hildgrim
2014-02-02 14:12
#7

Det är så typiskt. Jag kostade på mig Hurttas gamla regnoverall (som dom inte verkar tillverka längre) i höstas. Men jag tycker inte den är bra eftersom den inte har någon krage alls som skyddar. Dessutom skav den runt fötterna så jag fick fodra den. Detta har i alla fall resulterat i att jag bara använt den någon enstaka gång.

Och så kommer dom med denna awesome modellen istället. Synd att jag inte visste det i höstas för då skulle jag ha väntat. ;P

Också synd att dom är så dyra. Jag har under sensommar till vinter förra året redan kostat på mig typ tre av deras täcken och två overaller. Jag är jätte sugen på Slush combat men känner inte att det finns en gräns över hur mycket pengar jag kan lägga på regnkläder. XD

Roxie
2014-02-02 14:23
#8

Köpte våran på zoo.se för 429kr. Helt okej pris tycker jag ändå. Väldigt fin kvalité :)

// Sofia

[Nude]
2014-02-02 17:15
#9

#7 Jag köper bara Hurtta jag också. Det är dyrt, men då väntar jag till jag får råd.

Alla de felköp jag gjorde första året, framför allt innan jag hittade vad som passar min hund bäst, säljer jag nu. Jag köpte hoodtröjor, konstiga regnjackor, sollinnen osv. Kläder som visserligen var billigare än Hurtta, men som blev dyra eftersom ingenting av det funkade i längden. Det var ingen kvalitet på nånting! På facebook finns flera sidor med hundprylar till salu. Gå med i en sån sida och sälj det som blev fel.

Jag har även sålt Hurtta där. Som exempel var det första jag köpte  Hurttas vintertäcke. När jag hittade deras ultimata vintertäcke behövde jag inte längre det vanliga, så jag sålde det för 300 kr + fraktkostnad.

Bjallstal
2014-02-02 19:07
#10

Det enda negativa med Hurtta slush combat är om man har en smalare hane, eftersom det inte finns något att spänna in midjan med så kissar han in i den ibland. Hade jag tagit en mindre storlek hade den varit för kort. Men annars är den jätte bra :)

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Roxie
2014-02-02 20:55
#11

Man kan visst spänna in midjan på den? :)

// Sofia

Visper
2014-02-02 22:16
#12

#5 exakt vilken overall har du? Köpte en slush men storlek 35 var enorm. Det

Roxie
2014-02-02 22:28
#13

Jag har till våran puff slush combat strl 35M (från zoo.se). Den kan man dra åt i midjan vilket jag gjort på våran. Se bilden jag la upp tidigare i tråden.

// Sofia

Annons:
Roxie
2014-02-02 22:30
#14

#12 Sorry! Läste inte siffran i början. Trodde du frågade mig :)

// Sofia

Cahira
2014-02-04 00:55
#15

Hahaha ja dessa "hoppsan" känns igen! 😂

"Jag bara "råkade" behöva dedär just precis nu! Det var ju 3% rea!" 🤐

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Nude]
2014-02-04 08:07
#16

#15 😎

Visper
2014-02-04 11:08
#17

#14 Jo det var dig jag frågade. Hade skrivit fel. ;-)

[Nude]
2014-02-07 10:45
#18

                              Present A Happy Ending! Present

Det blev inte mycket kvar av min OJ-beställning. Att han en hund med "svår" kroppsstorlek, som jag har, blev faktiskt rätt billigt. Slush Combat var för liten och klövjeväskan för stor. Kvar blev Läderkoppel 220 cm för 159 kr, skinnimpregnering 59 kr och ½ kg mixat nöttugg 69 kr. 🙂

Slutsats: Sylvester är lika glad och jag "sparar" 778 kr minus returfrakt.  😉

Upp till toppen
Annons: