Annons:
Etikettpowder-puff
Läst 1336 ggr
Fridaaaa
1/29/14, 9:12 AM

Problem i snön

Kommit mer snö nu i dagarna här, så nu går det lite över magen på Roxy. Problemet är att det blir snöklumpar under magen som är ett **** att få bort. Någon mer som har problemet och hur kan man göra? Lite skeptiskt till sådan spray som jag läst på någon sida.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
-Cissi-
1/29/14, 11:05 AM
#1

Nån jacka som täcker även magen kanske?

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Fridaaaa
1/29/14, 11:06 AM
#2

#1 Hon har ett täcke nu som täcker magen men den är snart för liten så måste köpa nytt/begagnat ändå nu.
Hade ett annat täcke med magplatta men den ogillade hon skarpt.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

-Cissi-
1/29/14, 11:10 AM
#3

Hm då vet jag inte riktigt..

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Fridaaaa
1/29/14, 11:11 AM
#4

#3 Ja jag försöker hitta overall med rätt mått, och snabb leverans men inte det lättaste 😮

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

-Cissi-
1/29/14, 11:18 AM
#5

Det är sant.. du är inte lite händig och kan sy nått själv? :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Fridaaaa
1/29/14, 11:19 AM
#6

#5 Nope, har ingen symaskin samt att jag har inte sytt på över 6 år 😛

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
-Cissi-
1/29/14, 11:20 AM
#7

Är ju inte så svårt :P och går att sy för hand med.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Fridaaaa
1/29/14, 11:29 AM
#8

#7 Jag har inte tålamod för hand 😛 Och definitivt inte duktig på det, så hade definitivt inte blivit bra xD

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

-Cissi-
1/29/14, 11:59 AM
#9

Okej :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Denna kommentar har tagits bort.
Betthina
1/29/14, 5:22 PM
#11

Jag brukar ta tassalva på magen också :) Det är sån salva som enbart gör att det inte klumpar sig, funkar kanon

http://thinisens.blogg.se

Fridaaaa
1/29/14, 5:23 PM
#12

#11 Vilken slags tassalva?

Har hittat en overall jag beställt nu, hoppas den passar, annars fick jag skicka tillbaka den 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Betthina
1/29/14, 5:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

#12 Vacker tass! Förhindrar klumpbildning från snö och smuts. Köper den från vanliga djuraffärer :)
Ja har du overall så kan du ju ta den salvan på ben och mage på overallen också :) funkar jättebra

http://thinisens.blogg.se

Annons:
Fridaaaa
1/29/14, 5:34 PM
#14

#13 "Vanlig djuraffär" säger inte så mycket 😉
Vet inte hur utbudet är i djuraffären i stan, är bara en liten, var där idag, synd att jag inte visste det innan så kunde jag kollat efter det 🙂
Kladdar inte?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Betthina
1/29/14, 5:38 PM
#15

#14 haha jaha ;) Nej inget alls :) Du kan ju prova en liten flaska först :)

http://thinisens.blogg.se

Fridaaaa
1/29/14, 5:41 PM
#16

#15 Får se nästa vecka när jag ska in till stan om de har det 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cahira
1/29/14, 9:57 PM
#17

Tills du har en bättre lösning, har du en karda? Jag brukar trycka in piggarna på kardan rakt in i snöklumparna så dom smulas sönder och lättare kan borstas ut. Annars spola klumparna med vatten. :) Föna efteråt så man inte har en frusen hund sedan eller riskerar fukteksem. 

Lättare sagt än gjort med sprattlig valp, men ändå. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Fridaaaa
1/29/14, 10:00 PM
#18

#17 Beställt overall nu 🙂 Hoppas den kommer på fredag annars kommer den på måndag.

Ja någonstanns har jag en karda, använder den aldrig så vet inte vart den är haha

Nja vill inte skölja henne så pass ofta, blir ju ett antal gånger/dag i så fall, inte så bra plus att hon avskyr att båda, så räcker de två ggr/månad jag duschar henne 🙂 Men löst det nu, hon har tröja på sig när hon är ute och snabbkissar, fungerar tills jag får hem overallen 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cahira
1/29/14, 10:11 PM
#19

Skönt det iallafall! :) Jag blev så less på snöklumparna på Ixxi att jag började hålla pälsen kort även vintertid på ben och mage. Men kardan funkar toppen för oss, får man bort det mesta innan det smält speciellt mycket. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Fridaaaa
1/29/14, 10:52 PM
#20

#19 Ja detta är hennes första vinter och vill inte raka/klippa ner, då fryser hon istället :/ så overall är bra lösning (y)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Cahira
1/29/14, 11:10 PM
#21

Ja absolut, Frodo är en liten fryslort han med men har tack o lov inga problem med snöbollar ännu. Hoppas du får overallen snabbt! :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Fridaaaa
1/30/14, 10:10 AM
#22

#21 🙂 Lägger upp bild på henne i overallen sen när den kommer 😉 Kommer förhoppningsvis imorgon, annars troligtvis på måndag, så länge har hon sina tröjor samt täcket 👍

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cahira
1/30/14, 10:15 PM
#23

Kul! Det ser jag fram emot att se :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Fridaaaa
1/31/14, 10:38 AM
#24

#23 Hon skulle skicka det idag så kommer efter helgen 👍

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: