Annons:
Etiketttassar-klor-och-skor
Läst 1654 ggr
duesomsocker
2014-01-15 19:47

tips på skor!

Jag skulle behöva tips på skor för hund med känsliga trampdynor:( min lilla kille flickar upp sina trotts att jag smörjer dem:(

Annons:
Intehärutandär
2014-01-15 19:59
#1

Rekommenderar tråden "Kläder/Skor/Mönster". Där finns bild på min Spike i röda/svarta tossor, som passar honom bäst - utom då det är blött ute.

Cahira
2014-01-16 19:20
#2

Kolla youtube, finns gott om tutorials om hur man gör hundskor snabbt och enkelt. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Betthina
2014-01-20 18:29
#3

På vilket underlag går du med honom/henne? Försök undvika saltade vägar och småstensvägar för det kan medföra sår i trampdynorna. Försök undvika skor för alla hundar måste stärka sina trampdynor, ju mer du "pjåkar" och så desto värre blir det när hunden väl är utan skor.

http://thinisens.blogg.se

Cahira
2014-01-20 18:34
#4

Om vägarna är saltade så skyddar skorna för saltet. Att spola bort saltet är jätteviktigt så det inte fräter på tassarna samt att hunden inte slickar i sig och får saltförgiftning.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Betthina
2014-01-20 18:36
#5

Precis men man ska ju helst undvika saltade vägar, gå i diket eller liknande. Man ska försöka till den mildaste grad att undvika skor! :) 
Men absolut: skölj av tassarna!

http://thinisens.blogg.se

Hildgrim
2014-01-26 21:38
#6

Puttar upp denna eftersom jag också behöver skor. Min hunds tassar blir alldeles röda av att vara ute i snön. :(

Annons:
MMEB
2014-01-28 23:09
#7

Tänkte bara tipsa så ni är uppmärksamma på detta: vissa skor har själva fästet precis där sporren sitter vilket kan göra att klon pressas mot benet. Detta hände min hund då jag hade ett par mjuka skor som fästes med kardborre runt mellanfoten. Så se upp med det när ni testar :)

duesomsocker
2014-01-29 11:10
#8

Jag bor ju mitt i stan så iprincip alla gator är saltade eller grusade. Jag har märkt att han ömmar på asvalten om den är grusad.

Upp till toppen
Annons: