Annons:
Etikettkläder-tips-frågor
Läst 1863 ggr
duesomsocker
1/12/14, 8:51 PM

tips på vinterkläder !

Nu har även kylan börjat komma till Göteborg! Så nu tänkte jag höra om ni har några bra men inte allt för dyra tips? Min lilla kille har klarat sig innan med flecceoverall och fleecefodrat regntäcke eller dubbla täcken beroende på hur kalt det har varit men det har ju inte varit mer än -1 då! Idag är det -6 och jag kände att han frös:/

Annons:
Cahira
1/12/14, 9:17 PM
#1

Hurrta tycker jag håller värmen bra, speciellt om man dubblar med både fleeceoverallen och den vattentäta över :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

rebornmom
1/12/14, 9:51 PM
#2

Jag har en Hurtta overall som jag är jättenöjd med nu när vintern är här :)

~ Hannah-Anastasia ~

Min youtube Reborn Blogg Sajtvärd på Reborns iFokus

Intehärutandär
1/13/14, 6:12 AM
#3

Spike klarar kylan (vi har minus 20 idag, 30 som kallast) bättre med skor på sig, också. Utöver overall.

[elmaek]
1/13/14, 8:35 AM
#4

Har en Hurtta fleeceoverall som bas så att säga, den används flitigt här hemma :) Har den vid enstaka plusgrader och genom hela vintern och i början av våren.
Sedan har jag ett s.k överdrag som jag kallar det, ''Second skin'' som Hurtta säger om den! Invigde den idag faktiskt då det var runt -6 och Molly traskade på bra utan protester :)

Jag gillar Hurtta! Har alla hennes viktigare klädesplagg därifrån ;)

[Nude]
1/16/14, 8:58 PM
#5

Hurtta är också mitt favoritmärke. Deras kläder funkar i alla lägen.

Jag har Hurttas Ultimate vintertäcke (som går ner över rumpan).
Ovanpå det får han Hurttas militärgröna regntäcke. Det är lite hårdare i materialet, så det blåser inte upp trots att jag inte kan använda gummibanden runt bakbenen. Fäster jag gummibanden, så trycker dom till vintertäcket och bajset glider ned längs plagget. 🤢

Vitsen med regntäcket är att det skyddar mot väta och håller "maggördeln" snustorr. På västkusten är vintern nämligen väldigt blöt. Sen jag började med den här kombinationen funkar även de långa promenaderna perfekt, oavsett väder. Han går gladeligen ut i alla väder utom ösregn.

Hurttas vanliga svarta regntäcke är mjukt och lite prassligt och blåser upp av vinden så funkar inte alls på samma sätt. Det regntäcket är bra när det regnar och är varmt ute.

Betthina
1/20/14, 6:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Det enda tips och fakta jag kan ge dig är att han fryser inte:) Han skakar för att han inte ska börja frysa eller för att han kanske helt enkelt har förmycket energi i kroppen som inte går att få ut. Jag klär först på min nakna då temperaturen sjunker under nollan och då är det en vanlig stickad tröja. Du får absolut inte pjåka med de små för då får du små bjäbbiga hundar som hela världens befolkning stör sig på :)

http://thinisens.blogg.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: