Annons:
Etikettpälsvård-hudvård-och-problemhud
Läst 1545 ggr
Torquata
2014-01-07 22:00

kliar så det blöder

Hej! Min Amerikanska nakenterrier - valp har en hel del eksem på kroppen. Det blev bättre efter ett besök hos vet., som rekommenderade en homeopat då vet inte ville ge henne kortison eftersom hon bara är 5 månader gammal. Homeopaten gav henne två olika naturpreparat (har inte namnen just nu) samt att vi började ge henne extra kalk. Hon är jättefin i huden nu men hon kliar sig fortfarande väääldigt mycket! Fast ändå inte i närheten av vad hon gjorde för någon månad sedan! Vet. Trodde att hon har någon form av allergi mot kanske kyla, protein, sköljmedel m.m men vi har åtgärdat allt känns.det som men ingen förändring med klieriet. Aloe Vera dämpar kliet för stunden och olivoljan käkar hon upp och blir precis tokig om hon inte får det. Likadant med honung. Fick tips om en aloe vera kräm och schampoo som jag ska prova men är det någon som har en idé? För mina börjar ta slut! Hon är för övrigt en pigg och glad valp!

Annons:
Fridaaaa
2014-01-07 22:03
#1

Ingen foderallergi?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Torquata
2014-01-07 22:57
#2

Har precis bytt från Hills valpfoder till BARF. Kan inte bli mycket bättre än så! Hoppas jag! :)

Fridaaaa
2014-01-07 22:59
#3

#2 Ok kan ta lite tid då, så hoppas det blir bättre av det 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cahira
2014-01-08 04:30
#4

Hört att nakenhundar kan vara extra känsliga för fårull, kanske är nån filt i hemmet hunden ligger på?

Badda med avsvalnat starkt grönt te så ska det lugna klådan. :) Tror du kunde förvara teet i upp till tre dagar i kylskåp men jag skulle nog bara göra nytt varje dag istället. Klådan ska lugna sig direkt och sedan bara badda vid behov. 

Men låter absolut som foderallergi eller kvalsterallergi.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Torquata
2014-01-08 21:45
#5

#4 hmm, mest fleece men det ligger säkert någon ullfilt här! Och jag ska definitivt prova teet! Tack! :) Fick idag nog och hörde av mig till en annan vet. Och krävde en ordentlig utredning. Så om någon vecka blir det undersökning!

Cahira
2014-01-09 05:37
#6

Hoppas det går bra!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
[Nude]
2014-01-09 19:31
#7

Här håller vi tummarna för Er och välkommen in till CC iFokus. Här finns mycket kunskaper och kloka råd som alla villigt delar med sig av. 🌺

Upp till toppen
Annons: