Annons:
Etikettbild-video-trådar
Läst 4023 ggr
[Nude]
1/6/14, 10:12 AM

Sylvesters logg!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vet ingenting om Sylvesters föräldrar, valptid eller könsmognad och jag har inga bilder från den tiden heller. Nu först börjar jag sakna det lite grann. Han kom till mig som en omplacering i maj -12. Då var han 1½ år. Nu är han 3 år och två månader, så äntligen har jag haft honom längst… liksom!

Det sägs ta ca 3 år innan en omplacering landar, så vi har fortfarande tid på oss att hitta det där som gör livet med hund riktigt, riktigt smidigt.

Sylvester är mitt livs största kärlek… så jag ger aldrig upp!Skämtar

Annons:
[Nude]
1/6/14, 10:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Varje morgon väcker Sylvester mig vid 6-7-tiden genom att böka runt i sängen. Jag går upp och gör mina morronbestyr. Alltihop tar ca en halvtimme. Under tiden ser det ut som på bilden i sovrummet. Han ligger kvar ända till kl 8 om inte behoven tränger på för mycket. I regel går vi ut runt halv 8 och då är han jättepigg och jätteglad.. som vanligt.

Mahjong
1/6/14, 10:25 AM
[Nude]
1/6/14, 10:38 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Det här bilden är från Blocket där jag hittade honom. När jag såg den, så tänkte jag "stackars… honom är det säkert ingen som vill ha, så kanske jag kan få honom." Det fick jag och det blev min stora lycka!

Idag är han vuxen och babykrullet på rygg och rumpa är helt borta.

[Nude]
1/6/14, 3:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

☀️

Cahira
1/8/14, 4:32 AM
#5

Sötnos! :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Nude]
1/25/14, 8:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Promenad i vinterlandskapet. Tack och lov har han inga problem med att vara ute i kylan, så vi promenerar mellan 45-90 minuter även på vintern.

Den här vintern satte jag på honom Hurttas militärregnoverall ovanpå Hurttas Ultimata vintertäcke och den kombinationen blev perfekt. Han blir aldrig blöt på maggördeln längre. Förra vintern kunde vi vara ute max 15-20 minuter sen var hela han dyngsur och vi fick gå hem.

Annons:
Cahira
1/26/14, 1:51 AM
#7

Söööt! ❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Nude]
1/26/14, 3:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Här inne har jag lärt mig att man kan träna hundens balans med en pilatesboll. Tack för tipset, elmaek!

Först blev Sylvester orolig och ville inte gå nära bollen, men jag la godbitar på toppen som han fick ta själv. Till slut vågade han stå med båda framtassarna på bollen.

Det ska vi hålla på med ett tag. Bit för bit stegrar jag övningen, så att han en vacker dag vågar stå med alla fyra på bollen.

Cahira
1/26/14, 9:55 PM
#9

Pilatesboll är perfa för balans och styrka! Tränar det med Apache med, men han är lite skeptisk han åxå. :)

Sylvester är såå söt!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Nude]
1/27/14, 9:09 AM
#10

#9 Tack Cahira, det tycker matte med! 😊

[Nude]
1/30/14, 10:37 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Idag körde vi andra träningspasset med balansboll. Det tog inte lång tid förrän han stod med alla fyra tassarna på bollen. Tja, vad gör man inte för en bit torkad kyckling, så säg! Han hoppar också upp på bollen vid kommando, men går direkt ut på sin fåtölj. Han har ju inte lärt sig själva balanseringen ..än!

-Cissi-
1/30/14, 10:48 AM
#12

Du har dej en smart vovve där 👍

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Cahira
1/30/14, 10:17 PM
#13

Vad kul att det går så bra!! ✨

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
[Nude]
1/31/14, 8:50 AM
#14

👍

[Nude]
1/31/14, 4:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Idag körde vi det tredje träningstillfället på pilatesboll. Han hoppade upp och ned och han stod och han satt och han var jätteduktig. Något bildbevis lär jag inte få. Jag hinner helt enkelt inte hålla bollen, belöna med godis och samtidigt fippla med kameran. Amatörfotograf in absurdum… det e' ja' de'! 😜

Börjar fundera på om det är dags att revidera min uppfattning om Sylvester som en överrädd hund. Han är ju modig… eller är det det goda godiset som får honom att glömma att han är rädd, min lille balanskonstnär… hehehe

Cahira
1/31/14, 5:08 PM
#16

Jag verkligen älskar att kineserna är så atletiska och detta är ju gott bevis på att de kan mycket mer än man tror! :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Nude]
3/28/14, 8:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Är det fler än jag som ser likheterna?

Intehärutandär
3/28/14, 9:45 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Haha, jag har faktiskt en Sid-bild med Spike. Exakt den bilden. (Du får radera detta inlägg sen om Du vill hålla tråden ren)

[Nude]
5/24/14, 1:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Det är mycket jobbigare att inte ta itu med sin hunds besvärliga beteenden än att göra det och det bästa av allt är att man får lön för mödan en dag. Till slut ger det resultat*. Gör man ingenting åt det, så kan det tyvärr bara bli värre. 

Sylvester, som är min första hund, är mitt eget levande bevis på ovanstående. I två år har jag på alla sätt och vis sökt de metoder som passar just oss. Det har varit många "försök & fel" och ibland har jag slitit mitt hår och undrat varför jag inte klarar av det. Innan jag lärde mig att behålla lugnet i alla lägen for många känslor genom min kropp. Den vanligaste var genans. Jag kände mig generad inför omgivningen över att jag inte kunde hantera min hund bättre. Jag tog det personligt!

Sen en tid tillbaka har allt börjat trilla på plats såsom pärlor på ett halsband. Den ena pärlan efter den andra sitter nu där den ska. Nu är vi båda två trygga i förvissningen om att vi kan ta oss förbi allahinder. Vi har lärt känna varandra så väl så jag vet precis hur jag ska hantera honom när han blir osäker och han litar fullt ut på mig. 

Det känns som det största av förtroenden att denne lille sönderstressade omplacering nu ser mig som en trygg, stabil och pålitlig matte. När han kom som 1½-åring var det ingen rolig hund och jag undrade mycket oroligt hur det här skulle gå. Det gick! Glad

Är vi stabila, trygga och pålitliga och ger hunden allt den behöver, så får vi en trofast, kärleksfull och lojal vänskap tillbaka där endast döden skiljer oss åt, så GE ALDRIG UPP. Fortsätt försöka rätta till de svårigheter just din hund kanske har. Det kan ta tid att hitta rätt, men det är värt allt besvär när resultatet kommer. Jag lovar… och det kan många hundägare med mig vittna om!

[Nude]
5/25/14, 11:07 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Det går fort att lära Sylvester nya grejer. Att gå på prassligt underlag för att stärka hans självförtroende tyckte han var jobbigt. Vi tränade två dagar i rad med tveksamt resultat och sen gick det några veckor.

När jag då tog fram prasselplasten igen, så hann jag knappt lägga den på mattan förrän han sprang fram och t.o.m satte sig.

Annons:
Cahira
5/26/14, 2:02 AM
#21

Vad modig han börjar bli! :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Nude]
5/27/14, 8:53 AM
#22

#21 Ja, det är en enorm skillnad på nu och när han kom!

[Nude]
5/27/14, 2:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Lite skogsparkour

[Nude]
5/27/14, 2:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Selfie

Upp till toppen
Annons: