Annons:
Etikettccd-snack-övrigt
Läst 655 ggr
[elmaek]
12/28/13, 9:27 PM

Planering på nyår?

Jag hoppas Ni alla har haft en underbar jul och är taggade inför det nya året! 🙂

Har Ni några nyårslöften? Vad händer hos Er på nyår? 

Själv ska jag vara med pojkvännen och hans vänner + några fler okända personer, det blir med andra ord en hemmafest. Molly lämnar jag hos pojkvännens far, hon var inte rädd för fem öre förra nyår så det ska nog gå bra detta år med!

Mina nyårslöften detta år är några:

  • Tänka på hälsan, fysiska som psykiska.

  • Mindre alkoholintag.

  • Få jobb och ansöka om att studera.

  • Försöka flytta hemifrån.

Annons:
[Nude]
12/29/13, 9:27 AM
#1

Det här blir mitt andra nyår med omplaceringen Sylvester, så jag kommer även denna gång ägna dagen och kvällen åt att göra honom så trygg som möjligt.

Vid tolvslaget gör vi som förra året. Ligger bredvid varandra i sängen medan matte bara andas lugnt och stilla vad som än händer utanför fönstret. Förra året började han smacka mitt i alla fyrverkerier, ett tecken på att han var fullständigt avslappnad. I år vill jag befästa denna sinnesstämning hos honom. Jag har ju faktiskt inte någon av naturen lugn och stabil hund… tvärtom!
Jag är övertygad om att vi får en skön nyårsafton. 🌛

Nyårslöften… näe…! Jag är anhängare av "en dag i taget" inkluderat "här och nu" och då har årslöften ingen plats!

Fridaaaa
12/29/13, 9:39 AM
#2

Inga nyårslöften, jag är lite "emot" det haha Jag kommer dock ha mål istället, bättre för min del 😃

Ska bland annat komma igång och motionera bättre, gå ner 5-10 kg (beroende på hur kroppen ändras), planera bättre mm. Är några mål.

Vet inte riktigt vad vi ska göra på nyårsafton eftersom vi har valp, men blir nog att åka bort till svärmor en liten stund.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Bjallstal
12/29/13, 12:38 PM
#3

Detta nyår firar enbart jag och pojkvännen tillsammans. Familjen ska iväg och jag vet inte riktigt hur min lille puff reagerar på smällare så vi tvåmär hemma med honom. Äter gott och bara myser :)

Jag ska under 2014:

1. Få bukt med min reumatism

2. Läsa klart fysik B och klara prövningen.

3. Börja plugga på Lunds universitet

4. Flytta hemifrån

5. Gå ner mina sista kilon, vilket lär komma rätt lätt när jag får bukt med min sjukdom :)

6. Få bättre resultat på Högskoleprovet

Problemet är väl det att min kära lilla vovve inte kommer vilja flytta med mig haha men vi får prova och se, trivs han bättre hemma med familjen så får han flytta tillbaka hem till mina föräldrar och resten av familjen :)

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Upp till toppen
Annons: