Annons:
Etikettccd-snack-övrigt
Läst 1172 ggr
[Nude]
12/27/13, 3:22 PM

God fortsättning från jätteglad!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag kom äntligen paketet som min son skickade från Stockholm innan jul. Det innehåller hela fyra aktiveringsspel som jag köpt via annons på nätet. 400 spänn för allihop. Såna här spel kostar mellan 200-400 styck i handeln. Två av spelen är designade av Nina Ottosson och hennes grejer är inte billiga. Sonen bjöd på porto i julklapp. 😉

Vädret är inte kul här i Varberg. Redan vid tvåtiden börjar det bli ett rejält muletmörker, grått och trist och regn blandat med hård blåst. Det är svårt att få ihop en lunchtur på mer än 45 minuter. Vi tar den lilla vanliga rundan, men liksom skyndar oss hem. Det är här aktiveringsspelen kommer in.

Nu kan vi roa oss med dessa när matte är lika trött som vädret är trist. Tillsammans med hans aktivitetsleksaker från Kong, kommer vi att klara oss genom hela vintern skulle jag tro.

GOD FORTSÄTTNING

Annons:
Fridaaaa
12/27/13, 4:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Ser roliga ut, funderar på att köpa något sen längre fram (mycket utgifter nu hehe). Tror att Roxy hade uppskattat det, den stora hunden gillar inte sånt tyvärr.

Varit mulet och trist här med men varit ute en bra stund ändå, hundarna har busat av sig rejält 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Nude]
12/28/13, 9:26 AM
#2

Det vill nog till att man har en hund som gillar mat! Det gör Sylvester. Han blir själaglad när han belönas för någonting. Hundar som knappt lyfter på ögonlocket när det vankas hundgotter lär vara svårmotiverade för den här typen av leksaker. Om Roxy är en gotteglad vovve, så kommer det garanterat att funka.

Igår testade vi den stora runda plattan. Den har en rund öppning (utanför bild) och fullt med små runda skålar. För att komma åt det goda ska hunden snurra på "locket".

Han fick till det, men jag tror att de flesta träffar bara kom. När jag ser att han har listat ut hur man gör, så ska jag bara lägga godis i ett par av skålarna. Då blir det mindre sannolikt att slumpen avgör. Då lär han få tänka till ordentligt och det är ju det som är meningen.

Jag kommer i huvudsak använda små bitar av torkad kyckling, anka, lamm, oxe.

Fridaaaa
12/28/13, 3:09 PM
#3

#2 ja hon är en gottevovve hihi är den stora med för det mesta men saknar intresse för just sånt där hihi Härlig och bra aktivering :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[elmaek]
12/28/13, 9:20 PM
#4

Aktiveringsspel avgudar jag de dagar min energi är på noll! :) Dessutom är dom ju väldigt smidiga och toppen i vilket fall som helst.

Upp till toppen
Annons: