Annons:
Etikettbeteende-problem-frågor-tips
Läst 1376 ggr
[Nude]
12/17/13, 12:19 PM

Får hunden morra?

Jag lärde mig så oerhört mycket av det här inlägget med kommentarer, som jag hittade inne på Problemhundar iFokus. Det handlar kort och gott om att lära sig varför, hur och när våra hundar morrar och om det faktiskt är okej.

Får hunden morra?

Annons:
Fridaaaa
12/18/13, 5:42 PM
#1

Jag anser att det är OK för hundar att morra ibland.

Våra hundar t.ex morrar vid lek. Helt OK enligt mig, deras sätt att kommunicera.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Nude]
12/20/13, 9:02 AM
#2

Eftersom jag jobbar med en omplacering, och en inte helt lätt sådan, så blir nästa steg i vår fas att jag lyssnar in för att lära mig skilja på hans olika morr. En del är lätta, men en del har så små nyansskillnader, så jag behöver vara observant så jag till slut kan höra skillnaden per automatik.

[elmaek]
12/20/13, 10:40 AM
#3

Nu har jag inte läst det som står inne på länken men vill ge min åsikt om det hela :)

Min hund får morra, utan tvekan. Det är hennes sätt att kommunicera. Om hon så morrar när hon äter för att pojkvännens familjs hund försöker sno så är det okej (nu gör inte Molly det men om hon skulle så är det okej), givetvis är det mitt ansvar att se till så Molly får äta ifred men ibland hänger man inte med. Molly morrar vid lek också, helt okej.

Men jag anser väl mest att morrningar är helt okej, men om det sker mot t.ex främmande hundar eller hundvänner som är för nära och hundarna inte förstår Mollys morrningar så är det väl mitt ansvar att ge Molly utrymme.

Nu morrar ju inte Molly alls förutom vid lek (Molly delar gärna med sig av leksaker och godsaker, väldigt snäll är hon) men om hon skulle så får jag ju acceptera det men inte låta det eskalera :)

[Nude]
12/20/13, 3:03 PM
#4

Bra kommentar, elmaek. Läs gärna inlägget om du har möjlighet. Det är riktigt bra!

Upp till toppen
Annons: