Annons:
Etikettkläder-tips-frågor
Läst 880 ggr
Hildgrim
2013-12-10 18:19

Gummistövlar

Min hund hatar när det är blött på marken. Torr snö går bra men är det blött ute vill hon bara gå in igen.

Jag såg nyligen dessa gummistövlarna till hundar och undrar om någon har testat? Dom flesta färdiga skor (även om det inte är just gummistövlar) verkar vara skit tyvärr. :( http://smpetshop.se/hund-1/klader/gummistovlar.html

Har annars blivit rekommenderad Pawz vilket är som en slags ballong man drar över fötterna. Men hon tycker dom var obehagliga att ta av och på så jag tror ett par riktiga skor som man drar åt med kardborreband skulle vara mildare.

Annons:
[Nude]
2013-12-10 21:25
#1

Jag tycker de se lite hårda ut. Undrar hur poppis det är att få såna på fötterna och hur ska de sitta kvar utan att halka av.

Vad tror du om att gå på loppis och köpa halkstrumpor alternativt vanliga sockor till de minsta barnen och sätta på hunden. Ovanpå det paws och sen ett sånt där tjockt och mjukt hårband som gör att det inte glider av tassarna. Det finns ju små såna hårband..

Hon kanske inte tycker det känns så obehagligt med paws om hon får ett par mjuka strumpor först. Jag har själv funderat på den här varianten, men inte behövt göra något ännu. Ännu så länge trampar han på med vintersalvan Fyra tassar (tror jag den hette).

Vilken storlek köpte du på Paws? Om du inte vill ha dem och storleken skulle passa min Sylvester är jag intresserad av att köpa dom du har kvar. Det är ju lite engångsgrej över dom, fast man kan använda dom fler ggr ändå.

Upp till toppen
Annons: