Annons:
Etiketttänder-och-tandvård
Läst 2978 ggr
Visper
12/1/13, 9:35 PM

Clean teeth gel nytt för tänder!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Av en händelse hittade jag den här produkten på Djurmagasinet. Jag har provat på min ena puff som hade massor med brun beläggning och en andedräkt som kunde döda. Resultatet är bra. Jag har smort på nätterna när jag har kommit från jobbet. Lite oregelbundet tyvärr. Ska komplettera med tandborste eller fingertuta. Rekommenderas!

Annons:
[Nude]
12/2/13, 10:09 AM
#1

Tusen tack för tipset. Det här låter väldigt intressant! Det verkar som om effekten är mer total än med PlaqueOff, så jag ska testa… helt klart! Sökning på nätet gav följande resultat:

"Tropiclean Fresh Breath Clean Teeth Gel verkar omedelbart. Skyddar tänder och tandkött. Kräver ingen tandborste. Lättanvänd applikator. Går även utmärkt att använda till katt. Reducerar förekomsten av plack och tandsten. Använd Fresh Breath Clean Teeth Gel i 30 dagar och du kommer garanterat att se resultat."

På YouTube hittade jag den här videon.

imsuchadiva
12/2/13, 11:19 AM
#2

Vi har använda den på våra hundar också. Men tycker den fungerar sådär. Tror de mer handlar om att man tar bättre hand om tänderna så fort man skaffat ett "medel".

[Nude]
12/2/13, 1:17 PM
#3

#2 Hmm, jag trodde att gelen gjorde att tandstenen lättare försvann, men det är tydligen som med PlaqueOff då… det fungerar inte på alla hundar! 😕

Visper
12/2/13, 5:11 PM
#4

Jo det är en stor förändring trots att jag inte tandborstat alls.😊

Ruffe har skiftat från mörkbrunt till ljusbrunt på en och en halv vecka och jag har inte använt det konsekvent. I morgon när jag inte jobbar ska jag "ge mig på" hans gaddar manuellt.

En stor vinst är i alla fall att det är helt ok att han ligger med sitt huvud på min kudde och snarkar mig i ansiktet. Jag luktar nog värre än han.

Upp till toppen
Annons: