Annons:
Etiketttävlingar-och-bilduppdrag
Läst 4261 ggr
[Nude]
2013-11-30 07:51

Veckans hund - Ozzy

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Veckans hund är Ozzy, till vardags kallad "Råttan". Ozzy är en blandning mellan CC och Papillon och lycklig ägare är Kruger.

Annons:
kruger
2013-11-30 11:16
#1

Oh! såå glad man blir när man ser vår lille spelevink bli utvald på veckans hund :) Detta tackar vi för!

En lite presentation av vår kille:

Ozzy Är hans riktiga namn men till vardags kallas han för " Råttan " Varför smeknamnet är väl just för att när han hade varit hos oss ca en vecka, så föll bara namnet råttan in från min man som tyckte han liknade en råtta på ett sätt som inte gick o förklara-enligt honom! hehe.

Råttan är född den 18 September hos godavänner till oss (Shetlandsvärlden) i Simlångsdalen ,Halland.

Råttan är till vardags en väldigt aktiv liten vovve som gärna leker med allt o alla inkl våra gårdskatter & franskvädurarna som är lika stora som han själv faktiskt!!

Älskar mat är ju hans mellannamn… o då menar jag all maaat som kommer i hans väg, inkl kattmat o hästfoder… 

Råttan tror faktiskt att vår sons leksaker skaaa  han dela med honom & då menar jag verkligen dela( ta i sär ) likaså- får vår son leksaker så är det lika med hans leksaker också & då leker man tillsammans eller så är det bara Råttans leksaker & då anser råttan att vår son får leka efteråt  med leksaken när den alltså är demolerad..

Råttan sover nästan eller man kan kanske säga aldrig själv, vare sig i soffan eller sängen- när inte fam finns tillhands så är vår andra vovve en värmekälla vilket är till råttans fördel då det är en whippet och älskar värme lika mycket som han själv- dom delar huvudkudde i sängen också( Jo, dom har en egen huvudkudde vid fotändan) och slåss om mina fötter likaså…

Toaletten ( ute) är väl inte råttans starka sida precis men vi kämpar på den fronten och tyvärr har han inte förstått att gnälla är ett bra sätt o tala om att han är nödig!! krafsa på mina armar eller smyga omkring är ju ett bra sätt kanske för o få uppmärksamhet tycker han men det har ju gjort att jag helt plötsligt har fått väckt mina reservögon och resevöronen  som jag trodde hade gått i pension efter våra 3 barn igen..!!

Jaja.. livet är ju aldrig tråkigt när nya " barn" kommer in i huset  o som medicinförsökstestare= sjukpensionär på heltid så förgyller dessa barn en till max!!!

Detta var lite el kanske myyycket om vår spelevink till nakenfis som vi älskar till höjdarna med sina påhitt <3

Ozzy alias Råttan med fam Krüger

Fridaaaa
2013-11-30 11:36
#2

Grattis! 🌺

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Intehärutandär
2013-11-30 11:49
#3

Han är ju så söt! Att signalera vid kisseri har jag läst är ovanligt med nakenfisarna. Spike säger bara till på morgonen då det trycker på. Då gnuggar han sitt huvud emot min handflata. Då han märker att jag kvicknat till så gnessar han på hela mig. Och blir alldeles exalterad.

[Nude]
2013-11-30 12:57
#4

❤️ Vilken alldeles underbar presentation av sötnosen. ❤️
Det var då rakt inte för långt.

[elmaek]
2013-11-30 15:43
#5

Vad roligt! :) Grattis grattis! 🌺

[Åva]
2013-11-30 17:31
#6

Grattis. Råttan låter som en mysig liten herre. 😂❤️

Annons:
kruger
2013-11-30 22:07
#7

Tack alla! :)

Upptäckte i eftermiddags att vi har en hund som inte är som andra hundar alls,hehe!

Vår grannes hund (jakthund ) stor o svart tik var här nere (igen!!) o  ville lämna sitt visitkort.. såg inte henne när jag släppte ut Råttan o Mindy förens hon dök upp bakom bilen!

Trodde faktiskt att mina hundar skulle börja jaga bort henne från vår tomt… med var sitt skällande och grannens hund står står kvar o glor på mina så bestämmer sig råttan för o göra sina behov o rent strunta i henne & traska in igen tillsammans med sin kompis Mindy hack i häl!!

Snacka om snopen mams !!

Visper
2013-12-01 17:14
#8

Grattis!

Upp till toppen
Annons: