Annons:
Etikettaktivering-och-träning
Läst 1143 ggr
[pkml]
11/23/13, 4:11 PM

underbara kineser

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har nog världens speciellaste naken hund som föddes i en puff kropp. Bonnie min underbara puff tik är så underbart snäll och vacker, och lagom tokig som dom flesta kineser, hon är så håröm så måste raka henne som en naken, de är knappt att jag kan borta huvud tassar svans.. hon rakas en gång i månaden och växer inte ut mer en kanske en cm på den tiden, medan vi rakade vår andra i sommras och har nästan full utväxt päls! Bonnie är en glad och frammåt tjej som älskar agility och freestyle, hon är snabb lärd och älskar att göra konster! Hon har en sjukt stark personlighet och arbetsvilja men de är något vi absolut inte får bort är skällandet vid hundmöten efter som hon lever i flock får hon igång allihop, hon är osäker på andra hundar i 5 minuter sen kan dom vara bästa vänner, de har aldrig hänt henne något. Hon är väldigt undergiven och tar inte stor plats i flocken, hon säger heller aldrig ifrån utan skriker istället vilket inte är positivt, de andra hundarna tror att hon skadat sig! med detta problem så kan vi inte tävla i våra aktiviteter så får hålla oss på hemma plan! Tips som inte instruktörer kanske vet tas gärna imot!

Annons:
MaaariaS
11/23/13, 4:30 PM
#1

Otroligt fin❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

[pkml]
11/23/13, 4:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Tack så jätte mycket! Hon är min prinsessa.

MaaariaS
11/23/13, 4:41 PM
#3

Min här hemma är också håröm men det går att borsta rätt bra i alla fall som tur är 🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

[pkml]
11/23/13, 4:56 PM
#4

Det går inte alls med min tjej, de är i med en kammalätt och 30 minuters försiktighet huvud tassar o ben! Riktigt illa!

MaaariaS
11/23/13, 4:57 PM
#5

#4 Tråkigt 😕

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

[Nude]
11/23/13, 5:31 PM
#6

Vilken underbart vacker liten tjej! 😍

Annons:
[pkml]
11/23/13, 5:38 PM
#7

Tack så jätte mycket!

MaaariaS
11/24/13, 3:46 AM
#8

Jag glömde fråga en sak hihi. Går din tik att lyfta upp?Min Max är så håröm att han skriker som en gris om nån annan än jag och min dotter lyfter upp honom. (vi har lärt oss hur man kan lyfta honom så att vi inte drar i pälsen)Min lilla pip gris🐖❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

[elmaek]
11/25/13, 7:49 AM
#9

Att hon är håröm får du väl bara acceptera :) Alla hundar är olika känsliga liksom.

Angående hundmöten.. har du provat skvallerträning (du får googla, kan inte så mycket om det)? Det är i alla fall som så att hunden ska kolla på dig när den ser mötande hundar.. en kort sammanfattning om det hela :) Du får googla som sagt, men det är en bra lösning har jag hört!

Min hund skriker också till istället för att ryta ifrån.. för mig kvittar det lite, bara hon säger till på nåt sätt när det blir för mycket. För övrigt tycker jag min hund är bra på hundspråk… lite feg och försiktig, undergiven och delar gärna med sig av allt. En snäll hund helt enkelt.. det är en fin egenskap anser jag, bara jag har koll så hon inte är för på när det gäller andra hundars mat t.ex som är ett objekt hundarna gärna skyddar då det är en tillgång (men det är en annan historia än detta).
I alla fall… CCDs verkar vara försiktiga hundar, dumsnälla lite har jag fått uppfattningen om.

Vi får inte glömma att i grund och botten är dom vakthundar :) Vad jag har hört så skyddade dom spädbarn förr i tiden, just för att deras nakna hud är så varm oavsett väder och klimat.. därför kan dom få för sig att just skälla vid t.ex möten och dylikt. Min tös skäller när främmande kommer hem till oss, hon varnar att någon okänd människa har satt sin fot i vårt hem..

Nu vart det så mycket! Men googla skvallerträning i alla fall mot hundmötena! :)

Upp till toppen
Annons: