Aktivering och Träning

underbara kineser

2013-11-23 16:11 #0 av: [pkml]

Jag har nog världens speciellaste naken hund som föddes i en puff kropp. Bonnie min underbara puff tik är så underbart snäll och vacker, och lagom tokig som dom flesta kineser, hon är så håröm så måste raka henne som en naken, de är knappt att jag kan borta huvud tassar svans.. hon rakas en gång i månaden och växer inte ut mer en kanske en cm på den tiden, medan vi rakade vår andra i sommras och har nästan full utväxt päls! Bonnie är en glad och frammåt tjej som älskar agility och freestyle, hon är snabb lärd och älskar att göra konster! Hon har en sjukt stark personlighet och arbetsvilja men de är något vi absolut inte får bort är skällandet vid hundmöten efter som hon lever i flock får hon igång allihop, hon är osäker på andra hundar i 5 minuter sen kan dom vara bästa vänner, de har aldrig hänt henne något. Hon är väldigt undergiven och tar inte stor plats i flocken, hon säger heller aldrig ifrån utan skriker istället vilket inte är positivt, de andra hundarna tror att hon skadat sig!
med detta problem så kan vi inte tävla i våra aktiviteter så får hålla oss på hemma plan! Tips som inte instruktörer kanske vet tas gärna imot!

Anmäl
2013-11-23 16:30 #1 av: MaaariaS

Otroligt finHjärta

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Anmäl
2013-11-23 16:37 #2 av: [pkml]

Tack så jätte mycket! Hon är min prinsessa.

Anmäl
2013-11-23 16:41 #3 av: MaaariaS

Min här hemma är också håröm men det går att borsta rätt bra i alla fall som tur är Glad

Anmäl
2013-11-23 16:56 #4 av: [pkml]

Det går inte alls med min tjej, de är i med en kammalätt och 30 minuters försiktighet huvud tassar o ben! Riktigt illa!

Anmäl
2013-11-23 16:57 #5 av: MaaariaS

#4 Tråkigt Ledsen

Anmäl
2013-11-23 17:31 #6 av: [Nude]

Vilken underbart vacker liten tjej! Kär

Anmäl
2013-11-23 17:38 #7 av: [pkml]

Tack så jätte mycket!

Anmäl
2013-11-24 03:46 #8 av: MaaariaS

Jag glömde fråga en sak hihi. Går din tik att lyfta upp?Min Max är så håröm att han skriker som en gris om nån annan än jag och min dotter lyfter upp honom. (vi har lärt oss hur man kan lyfta honom så att vi inte drar i pälsen)Min lilla pip grisGrisHjärta

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.