Annons:
Etikettpälsvård-hudvård-och-problemhud
Läst 4423 ggr
[Nude]
11/20/13, 6:35 PM

Aloe Vera - bra hudkräm!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter att ha försökt med både det ena och det andra, har jag äntligen hittat en kräm som är riktigt bra till min nakenfis. Aloe Vera-krämen All Purpose Cream* - för torr hud - av märket Dr Melumad A´vera, är en höjdare!

Våra hundar ska inte ha de krämer som vi människor använder för vi har inte samma hud, men den här krämen rekommenderades av andra nakenhundägare, så jag bestämde mig för att pröva.. och den är ljuvlig. 

All Purpose Cream kostar 285 kr, men som ni ser på bilden är burken stor (250 ml) och den är dessutom väldigt dryg.

De här produkterna säljs inte i affär, men de finns på Internet/Facebook. Jag hittade en sida på fb som heter AveraRosa och där handlade jag både snabbt och lätt.

Det finns också shampoo och balsam speciellt för hundar och de har en serie enbart för hästar.

PRODUKTBESKRIVNING
* Produkterna är baserade på: Medicinska örter, oljor, aloe vera, mineraler, salter och svarta leran från Döda havet. Bara de allra bästa råvarorna och 100% naturliga godkända ingredienser används här. Dr Melumads produkter uppfyller kraven enligt EEC s Hälsovårds- myndighet. Han använder återanvändningsbara komponenter & nedbrytningsbara ingredienser. Produkterna innehåller inga animaliska ingredienser, de är ej testade på djur och har mycket hög kvalité.

Annons:
[elmaek]
11/21/13, 8:51 AM
#1

Aloe Vera är verkligen en toppen produkt för våra nakenfisar! Jag använder inget annat 🙂

[Nude]
11/21/13, 9:23 AM
#2

#1 Vilken Aloe Vera använder du, elmaek? Har du något bra tips, så skriv.

Ofta betalar man mycket för en liten burk. Tidigare köpte jag på Body Shop och där kostar en pytteburk på 50 ml, 195 kr.

Dr Melumads kan kännas dyr med sina 285 kr, men den innehåller 250 ml. (Burkens omkrets är 34 cm och höjden (utan lock) är 6 cm.) Dessutom har Dr Melumad samma miljövänliga prospekt som Body Shop. 🏆

[elmaek]
11/21/13, 10:08 AM
#3

#2 Jag har en som är min favorit som har 99% aloe vera i sig.. minns inte vad den heter och jag är inte hemma men ska kolla upp det på söndag när jag kommer hem! :)

Den krämen du rekommenderar låter jätte bra! Ska kolla upp det sen :)

Intehärutandär
11/21/13, 2:27 PM
#4

Jag har två plantor jag använder mig av. De förökar sig så mycket att grannen fick en nu. Men jag skulle vilja ha en kräm med.

[Nude]
11/21/13, 4:11 PM
#5

#4 Aha, så du använder direkt från plantan! Så spännande!

En kräm är förstås smidigare, så jag förstår att du vill ha en sådan också.

Upp till toppen
Annons: