Annons:
Etiketttänder-och-tandvård
Läst 3037 ggr
[_annaH]
2013-11-14 21:51

dubbel tand

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det en dubbeltand som kommer? Tror han har tappat den under :/ brukar de få så?

Annons:
Intehärutandär
2013-11-14 22:29
#1

Jag vet inte riktigt åt vilket håll jag ska kika, men ja - det är vanligt. Spike hade dubbla tandrader uppe fram (4x4) ett tag. Sedan hade han en på insidan nere också.

Roxie
2013-11-14 22:32
#2

Haha jag ser inte riktigt vad som är vad på bilden ;)

// Sofia

[Åva]
2013-11-14 22:41
#3

Dexters syster, som jag ju har, hade dubbla hörntänder på nederkäken som satt som sten. Trodde ett tag vi skulle behöva åka till vet. och dra ut dom rackarna, men dom försvann av sig själv för kanske 1 månad sen. Tips! ge mycket ben som han kan gnaga på - hjälpte min lila tös iaf.

[elmaek]
2013-11-15 10:03
#4

Jag har svårt att se klart på bilden men kan ge lite information jag har :)

Ja, att få dubbla tänder är rätt vanligt. Som andra sagt så ge mycket ben, kampa med en trasa och dylikt för att få tanden att ramla av! Om det inte hjälper blir det nog tyvärr vet.

Molly hade två lösa tänder som bara väääägrade lossna hur mycket jag än lekte med kamptrasa och höll på. Så åkte in till vet. där dom även röntgade munnen på henne för att se om det var fler tänder som ville ut men allt såg bra ut förutom två hörntänder som var trasiga. Så dom fick dom operera bort men en av dom lossnade dagen efter första besöket så det var ju skönt det :) Fick även en tand-karta över hur Mollys tänder ser ut och vilka som fattas och vilka som faktiskt än är valptänder och kan lossna i framtiden!

[_annaH]
2013-11-15 10:22
#5

Oj vad det såg konstigt ut på datan :o La in via mobilen igår och såg bättre ut där haha.

Men det är iaf ovanför en av de grövre framtänderna, och den tanden som redan finns sitter som en sten och jag tror han har tappat den innan. Den har inte riktigt kommit ut helt utan bara lite och man känner att det är en tand som kommer ut :/. 

Men ska testa o kampa, vilket vi gör ofta ändå ;). Men liksom ben och kampa hjälper de mot tänder som sitter på tandköttet och inte på bettet? 

#1 Drog du ut dom hos vet. då ?

Intehärutandär
2013-11-15 10:44
#6

#5 Nej, han tappade alla själv nu innan han blev 1år.

Annons:
Upp till toppen
Annons: