Annons:
Etikettpälsvård-hudvård-och-problemhud
Läst 5944 ggr
vanessagustavsson
11/10/13, 12:46 AM

brun/svarta prickar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon som vet vad det här är för prickar? Det ser typ ut som smuts men det går inte bort😮

Eller finns det någon skrubb man kan använda? Duschar henne 1 gång i veckan och smörjer in henne.

Annons:
vanessagustavsson
11/10/13, 1:01 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

-

Intehärutandär
11/10/13, 7:38 PM
#2

Det är pormaskar. De är svåra att få bort har jag hört. Jag scrubbar Spike en gång i veckan, då försvinner dem.

Vi har ju också orena porer, där vi inte har päls som skyddar. Är naturligt ändå med avgaser och då vi klappar hundarna med våra feta händer.

vanessagustavsson
11/11/13, 6:12 PM
#3

Jaha okej, tack för hjälpen! Vad använder du för scrubb? :)

[elmaek]
11/11/13, 6:36 PM
#4

Japp, pormaskar :) Jag, med handen på hjärtat, bryr mig inte om dom så mycket. Molly lider inte av dom och dom är inte infekterade eller dylikt. Men hon är ju också bara 16 månader så det kan vara en period helt enkelt, som när vi fick finnar som tonåringar. Så jag väntar ut dom lite med :)

Intehärutandär
11/11/13, 7:36 PM
#5

#3 Jag använder vanligt scrub som jag har till ansiktet. Men Du kan använda socker eller kaffesump t ex. Så länge Du inte spolar ner sump i avloppet, då blir det stopp. 

Jag har nog haft tur med Spike, för han är inte känslig emot varken foder eller en dutt av min lotion - men var varsam och kolla hur just din hund reagerar.

Upp till toppen
Annons: