Annons:
Etiketttänder-och-tandvård
Läst 1568 ggr
Mellmell
11/8/13, 12:16 PM

Tandproblem!

Har en tik på ca 9 månader. Hon har tappat en hel del tänder (alla i sängen så man lägger sig på dem, de märks ;) ) Men nu funderar jag på att hon har nån längst in som inte släpper. Så svårt att beskriva ljudet det bli ibland när hon biter ihop, men om ni tänker er en knarrande dörr i ett gammalt hus…eller knarrandet som blir när man går på gamla trägolv…(hoppas ni har bra fantasi med mina dåliga beskrivningar…) Jag har försökt att kolla men hon hatar när man är i munnen på henne trots träning, lirkande och godis…men alla tänder jag har sett och petat på sitter stadigt på plats…Blir ju svårt att åka till veterinären eftersom de absolut inte kommer in i munnen på henne, det är knappt jag som får det…Vad tror ni? Är det nån envis tand som inte vill lossna?

Annons:
Mellmell
11/8/13, 12:17 PM
#1

Blir även ett knastrande ljud ibland

Ladybug6
11/9/13, 12:10 AM
#2

Min tjej gör jämt så, liksom biter ihop ibland så det knakar/knastrar. Hon har inga lösa tänder och verkar inte ha några problem med tänderna. Hon bara gör så… Kan tänka mig att det kan bero på att tänderna är lite snea som dom ju ofta är hos kineser och liksom går emot varandra när hon biter ihop.

Upp till toppen
Annons: