Annons:
Etikettvalp-hundköp
Läst 1880 ggr
Fridaaaa
2013-11-04 11:39

Valpsäkra hemmet

Länge sedan jag hade valp nu.

Hur valpsäkra ni på bästa sätt? Glöms lätt bort mycket när det var länge sedan man hade egen valp.

Tvättmedel och sköljmedel är inlåsta i badrummet i ett skåp.
Rengöringsmedel mm är i städskrubben.
 
Sladdar gömde så gått det går, annars är det galler för.
Mattor kommer jag ta bort till en början, så det inte händer olyckor på dem Glad Kommer sätta undan de skor jag är rädd om.

Mer man kan göra?Glad

Valpen kommer till helgen Skrattar

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Intehärutandär
2013-11-04 13:25
#1

Vi valpsäkrade inget. Det enda han var intresserad av var att gnaga på möbler då tänderna kom, så det sa vi till om. Annars var han med oss hela tiden, gick inte iväg ensam. 

Senare satt vi upp en grind emot övervåningen, då han skulle vara ensam - för annars satt han i fönstret och grät.

Fridaaaa
2013-11-04 14:24
#2

#1 Ok 🙂 Ja alla gör säkert olika men jag kommer välja att valpsäkra, för valpen och vårans skull. Känns betydligt tryggare även fast vi kommer ha koll på henne 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mahjong
2013-11-04 19:16
#3

Vi valpsäkrade inte så mycket. Gömde lite sladdar, plockade undan små leksaker som hon kunde tugga på och sätta i halsen (dessa håller sig numera på barnens rum). Köpte kompostgalller så att vi kunde stänga för hallen ut till köket och vardagsrummet när vi sover. Maya sover i vårt sovrum och vi vill kunna hålla koll på henne när hon vaknar så att vi hinner ut med henne innan hon kissar inne. Annars har vi det som vanligt :-)

[_annaH]
2013-11-05 11:20
#4

Vi valpsäkra bara genom att städa huset haha. 
Vi har inte kemikalier osv framme alls utan står inlåsta i ett skåp och de har det alltid gjort. Skor som vi är rädda om står alltid i ett skåp även när vi inte hade hund. 

Dexter kunde jag inte lämna 2 meter. Han var klistrad vid mig och skrek om jag gick ifrån han. Så ville jag lämna han  själv utan uppsyn så kunde jag inte det haha. 
Han har aldrig visat intresse för att bita på skor, endast nu när han kommer in från promenad och är super busig så vill han gärna ha något i munnen och springa med, så då kan det bli en sko men den kommer han inte långt med då den är för tung ;). Men han biter aldrig på dom. 
Han har alltid ben eller leksak i munnen och han har förstått att det är de han ska bita på! Känns superskönt verkligen!

När Lady kom så valpsäkra vi inte heller, men hon visa ett stort intresse för att bita på skor så de tog vi bara undan och bet inte på andra saker. 

Men tycker du har tänkt igenom allt bra, vet inte vad som kan göras mer. Kanske lägga filtar på soffan om hunden får vara där?

Fridaaaa
2013-11-05 12:32
#5

#4 Valpen kommer inte kunna hoppa upp i soffan i första taget, för liten för det 😉 Men ligger lite filtar där till katterna 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cahira
2013-11-06 02:42
#6

Låter som att du har allt under kontroll. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Upp till toppen
Annons: