Annons:
Etikettkläder-tips-frågor
Läst 1736 ggr
Ktisroinen
2013-09-26 14:10

PP kläder, hur tänker ni?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla CCD- och PP-älskare!

Jag har en liten blandning mellan CCD och collie, världens sötaste! Han har fått puffens päls och nu är jag lite nyfiken på hur ni med puffar gör under vintern. Använder ni till exempel tröjor eller täcken? Jag upplever att han är lite frusen av sig nu när kylan kommer krypande. Men så tänker jag att jag kanske helt enkelt bara är lite för mammig av mig. Jag har försökt läsa lite och har förstått att deras päls endast består utav täckhår, men ingen underull och det är väl själva underullen som värmer va?

Vi fick honom vid jul förra året och då var han ju valp, så då kände jag att han kanske var lite känsligare än nu när han ändå är året. Det svåraste är ju nu i mellansäsongen under vår och höst tycker jag och i våras så körde jag lite på den stilen att om jag frös om huvudet och ville ha mössa så ville han nog ha tröja/lite lättare täcke, ville jag ha vinterjackan så ville han nog ha sitt vintertäcke. Hur tänker ni vad gäller kläder åt era puffar?

Annons:
Bjallstal
2013-09-26 15:15
#1

Min puff märker jag redan nu att han har börjat frysa. Han har en regnoverall från Hurtta och en trikåoverall från vovverollen. Får se sen hur det blir i vinter men nu när det regnar och blåser så blir det regnoverallen ute och sedan på med den andra inne när han är lite kall. :)

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Salome
2013-09-26 21:23
#2

wow! vilken snygg blandning! min puff har ett hurtatäcke som jag tar på honom redan nu på kvällarna när det är kallt. sen har jag en fleecetröja som han får ha när det är kallt ute + en regnoverall för när det är regnigt. tror jag ska sy en hel overall tills i vinter för jag märker att han fryser ändå när vi är ute längre. du märker på din hund om han behöver kläder eller inte, bättre att klä på dem än att deska behöva frysa.

Roxie
2013-09-27 14:04
#3

Jag tänker skaffa en hurtta-overall samt en trikåoverall att ha under, till våran puff. #2 Det funkar alltså med fleece till din puff? Här blir det fruktansvärda tovor av fleece :/

// Sofia

Salome
2013-09-27 15:18
#4

#3 åh vad synd! :( efter kastrationen på min puff så fick han otroligt dålig pälskvalitet så varje sommar klipper jag ner honom och så får det växa ut tills vintern. så det hinner ibte bli så långt att han får tovor på kroppen.

Roxie
2013-09-27 15:38
#5

Ah, jag förstår! Nä här funkar inte fleece alls. Får hitta något annat material som inte ger så mycket friktion.

// Sofia

[Zipzee]
2013-09-29 20:23
#6

Fleece funkar knappt på min nakna med crest heller, det blir dreadlocks direkt så kan tänka mig vilket elände det måste vara med hellång puffpäls! Min andra hund som är totalt naken är en fröjd i det avseendet måste jag säga!

Annons:
carink
2013-10-06 20:39
#7

Jag får inom de närmaste veckorna hem fleeceoveraller, fleecejackor och täckoveraller i stl 25-40

MaaariaS
2013-10-06 23:48
#8

Jag har tidigare när Max var yngre haft täcke på honom + en stickad tröja under om det är jättekallt.Men nu när han är äldre och stelare och inte rör sej lika mycket så ska jag köpa en fleeceoverall och har beställt fleece tossor till honom också 🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Upp till toppen
Annons: