Annons:
Etikettkläder-tips-frågor
Läst 2195 ggr
Roxie
9/16/13, 12:08 AM

Material på kläder!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad har ni för material på kläder till era PUFFAR? Det blir ju otroligt lätt tovor av tex fleece. Köpte ett regntäcke på Rusta till Indy, men klippte bort fleecefodret. Dock var det lite fleece kvar vid vissa sömmar, och det tovade rejält på vissa ställen. Tips på material? Nej, jag klär inte vår hund i onödiga kläder ;) Vet att hon har päls och på så vis inte behöver kläder. Men hon hatar regn och faktiskt tycker hon det är skönt att slippa bli blöt på ryggen.

// Sofia

Annons:
[Nude]
9/16/13, 7:46 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag är väldigt förtjust i Hurttas kläder. De kostar lite, men de är snygga och funktionella.

Deras regntäcke är gjort i ett mjukt och lätt ofodrat material. Sök billigaste pris på Internet, men se upp för det militärgröna. Det är billigare, men är av ett annat material. Inte så mjukt som de andra.

Jag har en nakenhund och till honom använder jag Rustas fleecefodrade, men jag har bytt ut resåren. Det var för kort och skavde på insidan av hans lår. Jag sydde på knappar på insidan och satte ditt resårband med knapphål som jag kan reglera själv.

Bjallstal
9/16/13, 10:43 AM
#2

Trikå fungerar väldigt bra på puffar, min puff fryser om han blir blöt och det blåser minsta lilla. Jag har införskaffat en renoverall från Hurtta och en trikåoverall att ha under de alla kallaste dagarna.

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Roxie
9/16/13, 11:10 AM
#3

Tack för svar! Tror jag beställer ett hurtta :)

// Sofia

Visper
9/16/13, 1:05 PM
#4

#2 tips på var du köpt trikå! Vilken av regnoverallerna har du köpt?

Bjallstal
9/17/13, 8:08 PM
#5

Den röda ofodrade(förra årets modell), jag köpte måttsydd overall till min puff i trikå på vovverollen.se kostade 244:- inkl frakt :)

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Upp till toppen
Annons: