Annons:
Etikettccd-snack-övrigt
Läst 1094 ggr
Intehärutandär
2013-09-15 10:57

Valpträff.

Om ett par timmar så ska vi iväg på valpträff. Valparna har fyllt 1 år. Ska bli så spännande att träffa dem två valparna, vi aldrig träffat. Och Spikes mamma förstås. 

Jag undrar lite hur min lille Spik ska reagera, om han blir glad eller rädd (mammig). Blir 5 syskon, 2 vuxna nakna och 2 schäfrar. Sedan har de katter, gris, höns. Spike som bara är van med mig och min son, samt grannens hund till vardags. Inga fler människor eller vovvar.

Vi lär ju blir minst 10 människor med. Blir dubbel släktträff, då jag får träffa moster och kusiner - kusinbarn med. 

Har Ni varit på valpträff? Hur gick det?

Annons:
kruger
2013-09-16 09:58
#1

Hur gick valpträffen för spike?

Hade varit kul o se lite bilder på hans syskon ?

Intehärutandär
2013-09-16 14:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Det gick väldigt bra. Han är inte speciellt tränad på varken människor eller fler hundar. Han var glad och snäll. Tikarna däremot är osäkra och morrade, och högg ett par ggr. Mamman gjorde bara det först dock, sedan kröp hon upp i mitt knä och kelade hela kvällen. :)

Killarna satt fast i varandra hela kvällen. Juckade, men ingen vann i rang. Alla tre lika envisa. Dock tog puffen pauser. Men Spike och Bull's Eye höll på i en timme, tills vi särade på dem. 

Det var 4 av 5 syskon (Svante dök aldrig upp), mamman. Och så har dem en svart puff och en schäfer med. Så det var highlife. Och alla människor på det. Tror vi var 12-15 st. Pappan kunde inte komma, med hans matte med pojkvän kom så man fick lite information. Han kommer från England. 

Inga bråk och blodutgjutelse. :)

Idag är jag helt slut dock, för jag har Social Fobi, min son med och Bowsers matte - så vi gick undan. Kul var det, men tröttsamt med all rörelse och liv. 

(Har ingen bra mobil, så jag fick inte många bra bilder. Men den på mamman och Bull's Eye tog jag igår. Förutom Svante, så är det aktuella bilder. )

Intehärutandär
2013-09-16 14:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

En bättre bild på Bull's Eye, som jag gillade. Så vacker teckning, gosig, glad. Och STOR. Han var störst av alla. Men han såg mer ut som Cobby, kan man vara olika i samma kull? (Cobby och Deer)

Upp till toppen
Annons: