Annons:
Etikettrasegenskaper
Läst 3225 ggr
MichelleEriksson
2013-09-11 04:40

Naken eller puff?

Hej! Jag har tänkt skaffa en liten kines till nästa sommar, men kam fortfarande inte bestämma mig om jag helst vill ha en puff eller naken! Läst rätt mycket nu och båda ser så underbara ut. Men med puffen är det mycket päls jobb med och nakna kan ha problem med huden som akne och utslag. Hur har Ni haft det? Kan man ha en naken som har hårgrad 4-5 utan att raka? Att det kanske skyddar pälsen lite bättre? Jätte tacksam för svar! 😊

Annons:
Triasta
2013-09-11 08:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Det är upp till ens smak om man gillar nakna eller puffar. Hos vissa skaffar dem nakna just pga allergi eller så att man helt enkel gillar just det ovanliga utseende. Eller så skaffar man puff för att man tycker om pälsvård. Jag var som du, kunde inte heller bestämma mig. Men det blev en helvit puff hane till slut även om jag föll för hans nakna kullbror också. Jag har ett viss intresse för pälsvård och tänker inte klippa ned min puff som en del gör. Men min nästa kines har jag bestämt mig för en naken.

[zippo92]
2013-09-16 20:39
#2

När jag skaffade min kines var jag 100% säker på att det skulle vara en naken. När jag väl kom och kollade på valparna va ju puffarna så söta också! Men jag kom hem med min nakentik, dock är hon nakengrad 4 så det blir lite päls ;) nästa vet jag inte om det ska bli en puff, eller en riktigt naken en…kanske en av varje? ;)

Så jag tycker inte du ska bestämma dig innan vad du vill ha för nån, åk till kullen och kolla vem du faller för :)

Bjallstal
2013-09-17 22:59
#3

Jag har en puff på lite mer än fyra månader, han ska gå någon utställning är tanken och är det inget för oss ska han klippas ner. Funderar på att köpa en till nästa sommar och då vill jag ha en naken. Det är hundarnas sätt att vara som jag älskar. Kineser är otroligt roliga och mysiga hundar, och jag vill ha en naken nästa gång för att ha en av var då jag tycker lika mycket om båda :)

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Spiritinthesky
2013-09-24 22:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

För mig var det en självklarhet att jag skulle ha en naken! När jag åkte för att träffa dom fanns det två puffar och en naken kvar som inte var tingade, och när pojkvännen ville ha en puff började jag överväga detta. Men nej, efter att ha träffat min lilla tosa fanns inga andra alternativ.

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Salome
2013-09-24 22:42
#5

åh, jag älskar de nakna. Dom lägger sig närmre hjärtat än vad andra hundar kan. Eftersom att dom behöver så mycket värme så blir dom oftast supermysiga. Ett krav min lilla älskling har är att hon ska få ligga under täcket med mig på nätterna. Dom är alltid nära helt enkelt ^^

Min puff är mer självständig, vilket kan vara skönt det med såklart :)

[_annaH]
2013-09-25 11:07
#6

Om du har svårt o bestämma dig, välj en naken med hög hårighetsgrad 😉

Annons:
[Zipzee]
2013-09-29 20:28
#7

Har två nakna. En tik med 2-3 strån mitt på huvudet och en hane med grad 4. Vill man ha en behårad naken just naken så är det bara att plocka fram trimmern en gång i veckan. Visst kan jag välja att låta hela hans päls växa men tycker helt enkelt inte att det är snyggt. Han skulle se ut som en halvpuff med riktigt skabbig päls. Tiken har inte en tillstymmelse till problem med huden, hanen hade lite finnar vid könsmognad. Har lite pormaskar men har blivit mycket bättre med hjälp av VetriDerm. I övrigt inga problem med huden. Båda har kraftiga och fina tänder.

MichelleEriksson
2013-09-30 17:15
#8

Så tacksam för alla fina svar! Älskar den här sidan! Ja det får bog bli så att jag får åka kolla på kullen och se vad jag bli lite extra kär i. Är dock i Australien just nu så blir en rätt lång tid innan jag kan göra det :( verkar inte finns några uppfödare, iaf inte på västra sidan av landet. Så får räcka med att läsa och kolla bilder varje dag haha! Ååh vilken underbar liten sötnos #4 , förstår varför du valde henne.

Upp till toppen
Annons: