Annons:
Etikettaktivering-och-träning
Läst 1129 ggr
Salome
2013-08-20 23:06

tips på stilla aktivering

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en liten nakentik på 5 månader. Hon skadade igår sitt vänstra bakben. Veterinären sa att hon inte får gå på 10 dagar förutom att göra sina behov. Hon tycker att det är mysigt när vi värmer vetekudden som hon får kramas med. Och ett ben kan underhålla henne ett tag. Men ibland blir hon så rastlös att hon inte vet vad hon ska ta sig till! Det är så hjärtskärande! Nu är frågan, har ni tips på vad vi hon kan göra liggandes för att aktivera hjärnan?

Annons:
Cahira
2013-08-22 02:37
#1

Träna tricks. High five, gimmie ten, handtarget, pussas, vinka, spela död.. fantasin sätter gränser. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Bjallstal
2013-08-22 10:51
#2

Lägg favoritgodiset i en tom toarulle och vik hop kanterna, ger lugn sysselsättning en stund. Min kines älskar enär jag kommer med rullen.

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Maja2
2013-08-26 08:44
#3

Handtarget, nostarget, lägg godisbitar i en tom liten pet-flaska och låt hunden lista ut hur den ska få ut det

Banankaka320
2013-08-27 12:31
#4

Kontaktövningar :) Hon måste titta dig i ögonen för att få godis


[[Mellebelle]]
2013-08-31 17:54
#5

måste bara säga OJ så vacker hon är! 😍

Salome
2013-09-24 21:45
#6

Åh tack så mycket Mellebelle!

Det har varit så jobbigt för henne nu. Det dom trodde var en muskelskada visade sig vara en bruten höftled, och då blev det att operera bort höftkulan. Men såklart var det inte nog där, nej nej! Sen fick hon en infektion i hålan där kulan satt. Och sen blev infektionen resistent mot antibiotikan. Vi väntar nu på provsvar. Min stackars vän, det har tagit sån tid!

Annons:
[[Mellebelle]]
2013-09-24 22:12
#7

Å.. Beklagar så mycket 😔 så sorgligt att det inte blir bra.. Håller verkligen alla tummar o tassar här hemma att Hon ska bli bra och frisk igen ❤

Upp till toppen
Annons: