Annons:
Etikettrasegenskaper
Läst 1968 ggr
-Cissi-
8/8/13, 9:58 PM

Kostnader?

Hur mycket kostar eran kines i månaden? tänker bara på foder och vett besök :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Annons:
Intehärutandär
8/8/13, 10:52 PM
#1

Veterinären är ju ingen månadskostnad, får man hoppas. :)

Spike kostar 104kr/mån för försäkring (Folksam). 50-70 kr i foder. Tuggben och en slags dentastix - 100-200 kr.

(Olivolja har vi alltid hemma för övrigt bruk och flera aloe vera-plantor. 

Shampo kostar inte mycket och det senaste höll i 6 månader. 

Det är väl de som återkommer.)

-Cissi-
8/8/13, 11:25 PM
#2

#1 Tack för svar :) jo man vill väll inte gå till vetten varje månad precis :P

Hur gör du med aloe vera plantorna? (Antar att du smörjer in din hund med det)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Intehärutandär
8/9/13, 1:10 AM
#3

Man skär av ett blad, delar det (så man får hela innanmätet på två blad) och lägger det direkt på såren.

Roxie
8/9/13, 10:28 AM
#4

Försäkringen betalar vi inte månadsvis utan vi betalade för hela året direkt. Hade vi betalt per månad hade det kostat ca 170kr/mån (Agria).

Fodret kostar ca 100kr/månad. Hon får VoH och äter en korv på lite mindre än en vecka.

Schampo/balsam är ju ingen man behöver köpa varje månad, det räcker säkert i ett halvår, om inte mer, beroende på storlek och kvalité.

// Sofia

[elmaek]
8/9/13, 1:09 PM
#5

Försäkring betalas årsvis (i år låg den på cirka 3000 kr/år hos Agria).

Månadsvis: 0 kr.
Haha.. köper mat så det räcker i flera månader. Så när jag väl måste köpa mat så går allt som allt (mat och köttben) på lite över 200 kr.

-Cissi-
8/9/13, 8:45 PM
#6

#3 Ah :) smart.

#4 Bra att du säger agria kostnaden, i framtiden när jag tänker skaffa hund så blir det att försäkra i agria då jag redan har mina katter försäkrade där :)

#5 Vad är det för mat du köper som räcker så länge? :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Annons:
[elmaek]
8/9/13, 8:53 PM
#7

#6 VoH Lax. :P Brukar köpa 10 korvar åt gången och det räcker ett bra tag för oss. :P

-Cissi-
8/9/13, 8:58 PM
#8

#7 Okej :) kör du bara på "blötmat" eller har du nått torrfoder oxå?

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

[elmaek]
8/9/13, 9:11 PM
#9

#8 Nu när jag sover borta så mycket så blir det tyvärr en del torrfoder med, har kvar några kg Acana sedan förut… måste lösa det där på nåt sätt. :P

-Cissi-
8/9/13, 9:31 PM
#10

Mår din hund bättre med bara blötfoder? eller varför väljer du att fodra med det? :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

[elmaek]
8/9/13, 9:33 PM
#11

#10 Ja, min hund mår bättre av färskfoder. Hon mår okej med de bättre torrfoderna som Acana i vårt fall men hon mår bäst av VoH!

-Cissi-
8/9/13, 9:55 PM
#12

#11 Okej :) tack

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

[Camia7]
8/9/13, 10:31 PM
#13

en valp som ska väga ca 7kg som vuxen ska äta typ 210g färskfärs.. det blir 240kr i månaden.. hur kan ni betala samma summa men kunna leva på det i flera mååånader? 😮

Annons:
[Camia7]
8/9/13, 10:40 PM
#14

En valp som ska väga 5kg ska äta typ 150g om dagen.. det blir 4200g i månaden och det kostar 180kr i månaden… 

En vuxen på 5kg ska äta 100g färskfoder om dagen och det blir 2800g i månaden och det kostar 114kr i månaden

Intehärutandär
8/9/13, 10:48 PM
#15

#13 Vilka Ni?

Vi har torrfoder, än så länge.

[Camia7]
8/9/13, 10:50 PM
#16

#7 an

[elmaek]
8/9/13, 11:16 PM
#17

#16 För att min tjej får 110 gram/dag och ibland bara 55 gram/dag då jag byter ut en måltid mot nötfärs. Så 10 korvar (alltså 5 kg) mat räcker väldigt länge hos oss. Och 10 korvar = 190 kr + köttiga ben på cirka 35 kr för ett kg. Allt som allt = 225 kr + 50 kr för nötfärs = 275 kr och då håller det i mer än en månad. Om det sedan är 1 dag mer än en månad eller om det är 29 dagar mer vet jag inte för jag orkar inte vara så noga och räkna. Jag köper på mig så det får plats i frysen sedan kan jag chilla i någon månad innan jag måste släpa hem ny mat.

[_annaH]
8/10/13, 6:54 PM
#18

Jag ger min hund VoH då han typ inte klarar någon annan mat utan att bli dålig. 
Men blir lite mer än 200 kr i månaden, (Han är mycke större än vad han ska vara egnt haha)

Försäkringen är på 144 kr/månaden. Råa ben osv är väll på 50 kr/mån.

Veterinär besök går man förhoppningsvis inte så ofta till, men det är väll 12v sprutan och 1 års sprutan osv.

Upp till toppen
Annons: