Annons:
Etikettvalp-hundköp
Läst 1226 ggr
embla2
2013-08-06 17:25

Import

Hej.

Jag är ny på denna sidan men jag har läst era inlägg. Har blivit mer och mer kär i rasen. Har haft hund mer än 20 år och är just nu inne på min 5:e schäfer. Detta är min sista schäfer så jag tänket skaffa en mindre hund. Är oxå katt ägare "uppfödare" men det ligger på is just nu men det finns 3 st katter i flocken. Jag har läst en del om rasen då jag vill veta vad jag ger mig in på. Skulle aldrig köpa ett djur om jag ej var påläst. Pratade härom dagen med en kvinna som har djur affär här i trakten jag bor. Hon har en liten tjej chinese otroligt söt. Jag berättade att jag var ute efter en True Hairless hane. Lycka till sa hon för tydligen är dom sällsynta. Stämmer det? Sen en sak som jag undrar över hur fungerar det om man vill importera? Är den någon som gjort det? Hur är dom utländska uppfödarna mot dom svenska? Då jag är utställnings människa så är det oxå ett plus att hunden är exteriört korrekt. Fast så klart ska den ju va en familje medlem först och främst. Ska på utställning i helgen och då skulle det vara massor av chineser så det ska bli kul att få se både valpar och vuxna.

Tack på förhand//embla2

Annons:
Intehärutandär
2013-08-07 01:01
#1

Hopplöst kan det inte vara, jag har ju en och två till var det i kullen. (hairless hanar) Har en släkting i hälsingland som har kennel. LoveBites heter den. Hon ställer ut alla hon har kvar hemma, vad jag vet. Tror även att hon importerade en för inte så länge sedan. Inte hairless, men import från Malaga.

embla2
2013-08-07 13:21
#2

#1. Tack för ditt svar🙂

HannaVastervik
2013-08-08 19:08
#3

Tycker man ser ganska ofta på blocket att en true hairless kommer upp så det kan ju absolut inte vara så sällsynt egentligen även att det är mindre vanligt än högre hårighetsgrader =)

Upp till toppen
Annons: