Annons:
Etiketttillbehör-koppel-selar-bäddar-osv
Läst 1806 ggr
duesomsocker
7/17/13, 12:49 PM

tips på flygbur

Hej ! 

Jag undrar om någon här brukar flyga med sin hund? Jag själv har aldrig flugit med min men jag funderar på att göra det i höst och har redan börjar leta bur. 

Han är en Chinese Crested dog och väger 7kg och är 36cm över ryggen och skulle tippa på 35cm hög ungefär. Så han är ju inte den minsta direkt 

Med lufthansa kan han åka i kabienen om han max väger 8kg med väskan. Jag hitta inget om sas eller andra bolag men då måste väskan max vara 50,40,23cm om jag minns rätt. 

Han är van att sitta i en bur men måtten 60,45,45 och i den kan han stå och ligga och gå runt. Så när han väl kurrar ihop sig för att sova så rymmer han max halva buren på längden men nästan hela bredden. 

Är det någon som har något bra tips ?

Annons:
Triasta
7/23/13, 2:35 PM
#1

Men SAS tar ju emot djur i kabin. Jag har ringt och frågat dem förra månaden eftersom vi ska flytta till Turkiet i slutet av året och alla våra vovvar ska följa med. Hos SAS för djuren väga max 8kg och burens mått är 40x25x23. Har pratat med vår zoobutik och det finns väskor i den storleken och att Chinese har inget problem med att få plats där för dem kan kurra ihop sig i väskan fast vår Chinese är ju bara en valp. Men det beror väl på hur långt ni ska flyga.

Annars är det Transportbox Gulliver som finns på zooplus.se. Fast dem har bara stora burar. Ska köpa till mina stora Dalmatiner som ska få åka i lastutrymme. Men till vår Chinese valp ska få åka med i kabinen i en godkändväska och det finns i dem flesta zoobutiker.

Upp till toppen
Annons: