Annons:
Etikettbeteende-problem-frågor-tips
Läst 4180 ggr
tilda :) roma
7/16/13, 11:01 PM

energin? mm

Hur mycket energi har era kineser? 

Jag har en hane på 7mån Naken Janne hehe

men han har så otroligt mycket energi framåt och kaxig mot det mesta men inte så att det blir stressat utan bara otroligt glad kille, som vill synas hela tiden. Många säger att deras kineser lätt kan slappa en dag men min lille man skulle krypa sig ur skinnet :)

Hur är era?

Och hur stora är era vovvar? är det någon som har en stor kines eller är det vanligt att de är större än rasstandarden?

trevlig kväll :)

Annons:
Bjallstal
7/17/13, 9:58 AM
#1

Min kines på 3 månader är helt sjövild! Han sovermax en timme i sträck på dagarna och sedan busar han satan med allt och alla. Sover hela natten mellan 22-06:30 nästan precis. Men det är tur att vi har större och äldre hundar han kan busa av sig med och som kan uppfostra honom lite mer på hundars vis, mer än det jag gör.:)

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

[typellisch]
7/17/13, 10:16 AM
#2

Min tjej på snart 1 år kan chilla om det är så, men helst vill hon leka och vara igång. En skogspromenad på 60 min brukar göra henne nöjd!

Hon ser också ut som en hane då hon är stor för att vara en tik.

tilda :) roma
7/17/13, 2:01 PM
#3

men vad skönt att känna att man inte är ensam :)  är lite svårt med hur mkt man får gå med dem då han är 7 mån. Han blir inte så värst trött av mental träning som alla säger de hoppar fortfarande i benen haha :) han blir med väldigt nöjd efter en stund i skogen men man vill ju inte göra fel så han får fel på leder eller nått sedan.:/ hm svårt

[typellisch]
7/17/13, 2:07 PM
#4

#3 När Molly var 8 månader började jag gå längre.. fick henne på hösten så det var perfekt att ha en valp på vintern som inte gillade att vara ute då. :) Sen när våren kom så var vi ute i skogen mycket och länge! Då var hon runt 8-9 månader. :)

Intehärutandär
7/17/13, 3:33 PM
#5

Min är 10 månader och tvärtom. 😃 Han sover i mitt knä i skrivandes stund. Han tar fler tupplurar per dag, man ser då han börjar bli tröttis och ögonen faller ihop stående. Han har älskat sova hela tiden, vilket passar mig som måste ta många pauser per dag. 

Mellan dem tar han sina race i trädgården eller i hörnsoffan. Ensam eller med grannens hund.

tilda :) roma
7/17/13, 10:00 PM
#6

ja antingen det ena eller det andra:) just nu ser min rätt däckad ut hehe;) men hur mkt väger era vovvisar ca min väger nästan 8 och han är inte tjockis:)

Annons:
[typellisch]
7/17/13, 10:09 PM
#7

#6 Min väger cirka 5,5 kg!

tilda :) roma
7/17/13, 10:18 PM
#8

oj och hur gammal är hon:)

[typellisch]
7/17/13, 10:20 PM
#9

#7  1 år om 2 veckor! 🙂 Hon är en stor tjej. Som sagt kan tro att hon är en hane när man ser henne pga hennes storlek, haha.

Intehärutandär
7/17/13, 10:46 PM
#10

#7 

5 kg väger min. Han är hjort-varianten.

tilda :) roma
7/17/13, 10:59 PM
#11

stor! min måste ju vara en jätte då :O och han e ju inte vuxen än

Intehärutandär
7/17/13, 11:56 PM
#12

#11 Vad väger Din?

Roxie
7/18/13, 11:31 AM
#13

Våran tös (puff) är strax över 5 månader gammal och sover väldigt mycket när vi är inne. Men så fort vi går ut så är det fullt ös. Hon älskar att vara ute i naturen och skutta på stenar och klättra, även att plaska och simma i sjön.
Tror inte det skadar att vara ute långa stunder med sin valp. Det gäller bara att ta det i hundens tempo och såklart inte gå långa sträckor på tex en gångbana, men att kroppen belastas på ett naturligt sätt i naturlig terräng skadar inte om man gör det med måtta. Och simma/vara i vatten är också bra och försiktig träning :)

// Sofia

Annons:
[Nude]
7/18/13, 2:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Min hane väger 7,5. Han kom till mig när han var 1½, nu är han 2 år och 9 mån. På det här året har han gått upp 0,7 i rena muskler eftersom vi är ute jämt och går långa raska promenader. Han älskar också att springa fort bredvid cykel.

Trots att vi är ute så mycket, så vill han vara med hela tiden när vi är hemma. Aldrig att jag ser att han "säckar ihop" efter en aktivitet. Däremot ligger han och vilar när jag är stilla, men så fort jag reser på mig så hänger han på!

(7,5 kg ger honom en storlek jämförbar med en dvärgschnauzer.)

tilda :) roma
7/18/13, 3:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

min hund är nog i samma storlek och temprament som din Nude, skönt att höra att de finns lika :) ja fort ska allting gå haha kantarell promenader är inte av favorit:) brukar gå en lite längre runda om dagen sen lite kiss vändor och sen är han med i stallet nästan 3h om dagen å springer som han vill så han rör sig ganska mkt när man lägger ihop det men han är inte nöjd inne annars:/

han väger 8kg

:)

Roxie
7/21/13, 8:36 PM
#16

Glömde nämna i mitt inlägg tidigare att våran tik som är 5,5månad väger 6 kg och är ca 35cm hög.

// Sofia

[zippo92]
7/22/13, 7:42 PM
#17

Min tik är aldrig lugn känns det som ;) allt ska gå fort fort, och tyvärr händer det rätt ofta att hon inte hinner stanna utan flyger in i folk, väggar skåp, ja allt…hon kommer slå ihjäl sig en vacker dag…men hon har äntligen börjat lära sig att slappna av lite då och då i soffan :)

Hon verkar vara jätteliten jämfört med era kineser, hon är 5,5 månader och väger knappt över 3 kg :) Dock va mamman till henne väldigt liten också

Bjallstal
7/23/13, 9:20 AM
#18

Min puffpojke på 11 veckor väger 2,7 kg redan, men visste redan vid köpet att han kommer bli stor. Troligen nära maxgränsen enligt rasstandarden :)

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Upp till toppen
Annons: