Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdom
Läst 1316 ggr
[[Mellebelle]]
6/28/13, 5:04 PM

Fästingskydd som gör hunden blind!!

VARNING HUNDÄGARE!!

I Finland har en hundägare använt fästingskydd till sin hund. Skyddet heter EXSPOT och det har gjort hennes hund blind. Veterinären har fotat ögonen och näthinnan har lossnat från ögonen av EXSPOT.

Dela vidare så att inga andra hundar får lida!!

Annons:
[Forest]
6/28/13, 10:11 PM
#1

Vart kan man hitta denna info detta? Jag hoppas att vetrinären och ägaren för detta vidare och faställer detta att det verkligen är exspot som orsakat detta. Tycker man bör fundera även på vad det är för gift man ger hunden

Intehärutandär
6/28/13, 11:30 PM
#2

Fästingskydd ska man nog vara försiktig med. Jag behöver inte ens tänka på saken, men det finns hundar som blir förgiftade då de slickar i sig medlet. Såg på en repris av Djursjukhuset där detta hänt. Det var två collie som skickat på varandra och var riktigt medtagna. Veterinären sa att Collie kunde vara extra känsliga emot detta. Hur det är med vår ras vet jag inte. Som tur var har vi inte mycket fästingar här. Och med nakenfisar är det lätt att se dem.

[Forest]
6/28/13, 11:34 PM
#3

2, collie kan vara känsligare mot fästingskydd fast det är helt olika, det är någ så med flera raser. Jag vet om en blandras av mindre raser som vart mycket dålig och en pudel som avled av någon spot-on medel det är ändå ett nervgift man sätter på hunden. Det gäller att prova sig fram själv är jag inne på skippa sånt helt och försöka mig på lite mer nartuliga medel, mer b vitamin osv

Upp till toppen
Annons: