Annons:
Etikettrasegenskaper
Läst 3448 ggr
[[Mellebelle]]
6/26/13, 3:40 PM

varför måste man trimma?

Varför måste man trimma den nakna varianten? :)

Annons:
-Cissi-
6/26/13, 4:20 PM
#1

Man måste inte om man inte vill :P

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

[[Mellebelle]]
6/26/13, 4:38 PM
#2

jaså? :p har fått för mig att man måste, men bur ser en nakenfis ut om man inte trimmar den då? visst beror de på vilken pälsgrad hen är i?

Intehärutandär
6/26/13, 7:18 PM
#3

Jag klipper bara nosen på min. Håret ovanpå näsan växer rakt in i ögonen annars (tills det blivit långt). Och sedan ser han ut som Valross med lång päls i ansiktet. :P 

Resten får vara, men vår har så glest med päls. Han har på hela benen, men det är bara 'hovarna' som syns om man inte kollar noga.

-Cissi-
6/26/13, 7:39 PM
#4

#2 Nej man måste inte det är lite som en skönhets grej :P helt upp till var och en ifall man vill klippa eller inte. Men om man däremot vill ställa ut så måste dom klippas lika så puffen fast bara i ansiktet och en bit ner på halsen.

Det är säkert nån som vill ladda upp en bild på deras oklippta nakenfis :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

[typellisch]
6/26/13, 8:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Här har jag en otrimmad hund hela tiden ;) Hon är bedårande som hon är! Enda jag klipper är håret mellan ögonen för det blir så långt så man inte ser hennes ögon.

Ett otrimmat ansikte :) Kort efter detta klippte jag håret mellan ögonen.

[typellisch]
6/26/13, 8:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

En otrimmad kropp :)

Annons:
Intehärutandär
6/26/13, 9:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Och här är ett gammalt foto på Spike eller Valrossen. 😛 Har bara trimmat ned nosen till ett par mm en gång. Tycker han är finast med 1 cm ungefär, förutom ovanpå nosen - där ska det vara några mm.

Intehärutandär
6/26/13, 9:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Färskt foto från Midsommar.

[typellisch]
6/26/13, 10:00 PM
#9

#8 Du har en sådan fin hund!

Intehärutandär
6/26/13, 11:02 PM
#10

#9 Tack Ellen, ja han är tjusig. 🙂 Speciellt i sin "sommar-kostym" där fläckarna syns ordentligt.

[typellisch]
6/27/13, 8:29 AM
#11

#10 Så roligt hur vår ras ändras med årstiden och åldern! Så häftigt :)

[[Mellebelle]]
6/27/13, 8:36 PM
#12

Haha vilka härliga bilder! Tycker hundarna ser lite tuffa ut då dom har hår i ansiktet ;)

Roxie
6/28/13, 4:52 PM
#13

Alltså, de är ju så charmiga! :)

// Sofia

Annons:
[_annaH]
6/29/13, 10:57 AM
#14

Min pojk har rätt hög hårighetsgrad och är otrimmad just nu, ska ta bild och visa sen :)!

Pälsen växer ut nästan efter 1 vecka så känns lite onödigt och trimma honom om han ändå inte ska ställas ut :P

[Tiara05]
6/29/13, 10:12 PM
#15

Jag tar bort pälsen på min naknaste tik i ansiktet och på kroppen med rakhyvel, tycker de blir mkt finare när det är helt naket förutom på huvud tassar och svans. På den äldsta tiken rakar jag bara i ansiktet nu mera eftersom hon får väldigt mkt päls. Också med rakhyvel.

Vad använder ni andra, trimmer eller rakhyvel.

för mig är bara rakhyvel det enda alternativet då det går mkt lättare samt att hundarna gillar det bättre.

Upp till toppen
Annons: