Annons:
Etikettvalp-hundköp
Läst 1046 ggr
Visper
2013-05-10 15:25

Två eller en?

Hej,

 jag har en puff som nu är ungefär ett år. Av en slump såg jag en annons på Blocket om en kastrerad puffhande som är 10 månader. Han behöver et nytt hem då han är lite mobbad och undanskuffad av de andra hundarna som uppfödaren har.

De krav som uppfödaren har uppfyller vi. Bor på landet, hemma hela dagarna, inga barn osv.

Vad tycker ni som har två stycken är fördelar/nackdelar?

Annons:
Banankaka320
2013-05-10 15:30
#1

Nackdelar är att de blir svårare att träna dem, har en av dem en dålig egenskap så smittar de gärna på den andra ;) Men bra egenskaper smittar faktiskt också! Sen blir de dyrare med försäkringar, mat osv. Positivt är att det är roligare med två hundar, de får sällskap av varandra. Man kan träna de på olika sätt som de föredrar, olika utmaningar för varje hund! :)


Visper
2013-05-10 16:05
#2

#1 Tack för svaret. Inser att det tar mer tid på ett sätt vad gäller olika aktiviteter! Sedan lär det bli mer liv i luckan med två så pass unga hundar. Då menar jag positivt det du skrev om att ha glädje av varandra.

K.H
2013-05-11 22:09
#3

Ja troligen massor av kul ihopa! Blir tyvärr gamla samtidigt o faller ifrån med ganska kort mellanrum på negativa sidan…

Upp till toppen
Annons: